|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۸
»
کد خبر: ۱۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۴
سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (یکشنبه) از کارخانه آب سنگین اراک بازدید کردند.
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه بازدید امروز بازرسان آژانس از کارخانه آب سنگین اراک، سومین بازدید بازرسان این نهاد بین المللی از این کارخانه است، گفت که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی ماموریت خود را انجام داده اند و تهران را ترک خواهند کرد.

گروه دو نفره بازرسان آژانس بین المللی انرژی با پاسخ مثبت ایران به درخواست این نهاد بین المللی برای بازدید از کارخانه آب سنگین اراک روز گذشته وارد تهران شدند.

این بازدید پس از آن صورت گرفت که سازمان انرژی اتمی با توجه به حسن نیت ایران برای رفع ابهام ها و تأکید بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای کشور به درخواست آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازدید از کارخانه تولید آب سنگین اراک پاسخ مثبت داد.

«علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی و «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز 20 آبان ماه در تهران بیانیه مشترکی را با عنوان «چارچوب همکاری» به همراه یک ضمیمه 6بندی امضا کردند که براساس آن بازرسان آژانس اجازه بازدید از کارخانه تولید آب سنگین اراک و معدن گچین را در بندرعباس اجازه یافتند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین