کد خبر: ۱۳۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: امید است که تمام عزاداری‌های مسلمانان در ماه محرم و صفر مقبول درگاه حق قرار گیرد.
امام جمعه تبریز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهای نیروی دریایی، در خصوص تمدید تحریم‌های ده‌ساله علیه ایران گفت: در جریان برجام، آمریکایی ها از حسن نیت ایران سوء استفاده کردند؛ چرا که تمدید تحریم‌های ده‌ساله علیه ایران، نقض صریح برجام است.

 آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: امید است که تمام عزاداری‌های مسلمانان در ماه محرم و صفر مقبول درگاه حق قرار گیرد.

وی با اشاره به راهپیمایی شکوهمند اربعین، افزود: این موضوع در سال‌های اخیر متداول شده و بیش از 20 میلیون نفر در اربعین به کربلا مشرف می‌شوند؛ این تجمع یک پدیده‌ی عظیم تاریخی بوده و برای جهان اسلام وحدت آفرین است.

مجتهد شبستری ادامه داد: تجمع بزرگ اربعین، موجب شگفتی و تعجب دنیا و دشمنان اسلام شده است؛ چرا که بزرگترین تجمع جهانی در ایام اربعین در کربلا انجام می‌شود و این موضوع سبب کوری چشم تکفیری‌ها و وهابی‌هاست.

امام جمعه تبریز با اشاره به حادثه‌ی انفجار در حله، بیان کرد: دشمنان با مشاهده‌ی عظمت حضور مردم در اربعین حسینی درصدد انتقام برآمده و با جنایت در حله تعدادی از زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به شهادت رساندند.

وی اضافه کرد: وهابی‌ها و تکفیری‌ها با این جنایت به دنبال آن هستند که جلوی پیشرفت جهان تشیع را بگیرند، درحالی که محبت اهل بیت(ع) به حدی در قلوب مومنان قوی و عمیق است که با این حرکت‌ها خدشه دار نمی‌شود.

مجتهد شبستری با اشاره به حادثه‌ی دلخراش قطار تبریز- مشهد، تاکید کرد: این ضایعه بسیار غمناک بود و تمامی مردم ایران و به ویژه تبریزی‌ها را داغدار کرد که بنده مجددا مراتب همدردی خود را به خانواده‌های داغ‌دیده ابراز می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: دولت و دستگاه اجرایی کشور باید هر چه زودتر توضیح قانع‌کننده‌ای در این خصوص ارائه دهند، چرا که در سال 93 بعد از سانحه‌ی قطار تهران-مشهد با قطار باربری، مدیر عامل راه‌آهن اعلام کرد که سیستم هوشمندی اجرایی شده که هر گونه خطای انسانی و هر گونه خطری را در این راستا کنترل می‌کند.

وی در این خصوص متذکر شد: حادثه‌ی قطار تبریز- مشهد نشان داد که تمامی آن گفته‌ها ادعایی بیش نبوده و یا این سیستم به طور کامل نصب نشده، یا اینکه آمو‌زش‌های لازم در این خصوص ارائه نشده و یا نظارت ها کافی نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: اعلام اینکه حادثه‌ی قطار تبریز-مشهد به علت خطای انسانی بوده برای ما کافی نیست، مسئولان و قوای ثلاثه باید در این راستا وارد عمل شده و هرچه سریع‌تر علل آن را پیگیری کنند تا حوادثی این چنین دیگر رخ ندهد.

آیت‌الله مجتهد شبستری با تاکید بر مجازات مسببین حادثه‌ی قطار تبریز-مشهد، اظهار کرد: باید هر چه زودتر، به طور دقیق مشخص شود که علل این حادثه چه بوده و مسببین آن نیز به طور قاطع مجازات شوند.

وی با اشاره به مسافرت نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان و با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی دشمن اسلام است، گفت: حضور نتانیاهو در کشوری که اکثریت آن مسلمان است،  به هیچ وجه شایسته نبوده و باید حاکمیت جمهوری آذربایجان در این راستا تدابیری کرده و پیشگیری کنند تا عواطف مسلمانان جریحه‌دار نشود.

وی با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،  ادامه داد: رهبری در این دیدار به دو موضوع حقوق‌های نجومی و تمدید تحریم‌ها علیه ایران اشاره کردند که باید مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه تبریز با بیان فرمایشات رهبری در خصوص حقوق‌های نجومی، افزود: امید است که مسئولان راجع به این موضوع جواب‌های قانع‌کننده ای ارائه کنند چرا که روشن شدن بررسی‌ها در مورد حقوق‌های نجومی مطالبه ی مردم و رهبری است.

وی  در این خصوص اضافه کرد: آمریکا باید بداند که در صورت محقق شدن تمدید تحریم‌ها، از سوی ایران اقدامات پیش‌بینی شده‌ای به عنوان پاسخ دندان شکن به سرعت اعمال می‌شود.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره سالروز گرامی‌داشت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین با اشاره به روز دانشجو، بیان کرد: از زحمات نیروی دریایی ارتش قدردانی می‌کنیم که از مرز‌های دریایی ما حفظ و حراست می‌کنند و همچنین با توجه به فرارسیدن روز 16 آذر، دانشجویان و دانشگاهیان ما که در حرکت‌های اسلامی و پیشرفت‌های علمی موفق هستند، امیدواریم موفق‌تر شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین