کد خبر: ۱۳۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
به دلیل حجم آلایندگی موتورسیکلت‌های کاربراتوری، این موتورها حتی در چین هم دیگر برای مصرف داخلی تولید نمی‌شوند و تنها برای کشورهایی همچون ما تولید آن ادامه دارد.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در مورد نقش موتورسیکلت‌های کاربراتوری بر افزایش و تشدید آلودگی هوا هشدار داد.

محمد حقانی  با اشاره به وضعیت هوای تهران که شاخص‌های آلودگی هوا را رد کرده است، به نقش موتور سیکلت‌های کاربراتوری در افزایش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: براساس موصبه هیات وزیران قرار شده که از ابتدای مهرماه امسال تولید و شماره‌گذاری این نوع موتور سیکلت‌ها متوقف شود که به تازگی باخبر شدیم وزیر صنعت در نامه‌ای به وزیر کشور درخواست  کرده است که از آنجایی که تولید ۶۰۰ هزار موتور کاربراتوری ثبت سفارش شده است، تولید این نوع موتورها تا پایان سال ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه این درخواست وزیر صنعت برخلاف مصوبه هیات وزیران است، گفت: به دلیل حجم آلایندگی موتورسیکلت‌های کاربراتوری، این موتورها حتی در چین هم دیگر برای مصرف داخلی تولید نمی‌شوند و تنها برای کشورهایی همچون ما تولید آن ادامه دارد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: این موتورها باید تبدیل به موتورسیکلت‌های برقی یا انژکتوری شده و نباید قشر ضعیف جامعه از این اصلاح رویه نیز متضرر شوند و باید بسته‌های حمایتی برای این افراد در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه امروز قریب یک میلیون موتورسیکلت کاربراتوری در تهران تردد می‌کند که هرکدام شش برابر یک پژو ۲۰۶‌ آلایندگی دارند، گفت: روشن است که باید دولت در این راستا تدبیری بیندیشد و مدیریت شهری و دولت به سرعت اختلاف قیمت این موتورسیکلت‌های آلاینده با انژکتوری یا برقی را برای این قشر ضعیف در هر فرمتی که صلاح است، تامین کرده تا این موتورها جمع شوند.

وی در پایان افزود: اگر این موتورها تولیدشان متوقف نشود و همچنان در سطح شهر تردد داشته باشند، قطعا به مردم شهر تهران سرطان و بیماری‌های ریوی هدیه داده می‌شود و باید مردم تهران را نجات دهیم.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین