کد خبر: ۱۳۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که نیروهای بسیج مردمی عرصه را بر داعش در تپه عیطه در جبهه جنوبی موصل تنگ کرده‌اند.
نیروهای امنیتی عراق امروز (چهارشنبه) حمله اعضای داعش به نیروهای عراقی در منطقه ساده و وبعویزه در محور شمالی موصل را دفع کردند.

 به نقل از پایگاه العهد، یک منبع امنیتی با بیان این مطلب گفت که نیروهای امنیتی عراق جان 20 تن از اعضای داعش از جمله عاملان انتحاری را که سوار بر خودروهای بمب‌گذاری شده بودند و کمربندهای انفجاری بسته بودند، گرفتند.

وی افزود: نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تلاش‌های گروه تروریستی داعش به صورت گسترده در منطقه ساده و وبعویزه مستقر هستند.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی عراق مخفیگاه‌های بزرگ سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین را در مناطقی پیدا کردند که داعش از آنها در شرق و شمال موصل عقب‌نشینی کرده است.

در همین حال، شبکه المیادین در گزارشی در خصوص تحولات آزادسازی موصل گزارش داد که در چهل و چهارمین روز عملیات آزادسازی موصل، نیروهای عراقی نبرد جدیدی را در محور دشت الحویجه در بخش جنوبی شهر موصل آغاز کردند که در آن 150 روستا وجود دارد و کنترل بر دشت الحویجه در بستن مسیر داعش برای انجام هرگونه حمله‌ای به سمت القیاره، الشرقاط و کرکوک نقش خواهد داشت.

در جبهه غربی نیز پیشروی‌های نیروهای بسیج مردمی در محور میانی این جبهه ادامه داشته است و در جبهه شرقی نیروهای لشکر شانزدهم مستقیما وارد محله‌های شمالی مرکز موصل شدند تا عملیات نیروهای مبارزه با تروریسم را تقویت بخشند.

در همین حال، نیروهای بسیج مردمی توانستند دو روستای الصالحیه و البوثه در جنوب غرب موصل را آزاد کنند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که نیروهای بسیج مردمی عرصه را بر داعش در تپه عیطه در جبهه جنوبی موصل تنگ کرده‌اند.

از سوی دیگر، حسین تائیدی، مدیر امور ربوده شدگان ایزدی اعلام کرد که تعدادی از شهروندان ایزدی از دست داعش در اطراف شهر سنجار آزاد شدند.

در همین حال، یک منبع امنیتی در استان نینوا اعلام کرد که دو گورستان دسته جمعی در غرب موصل پیدا شد که در آنها جسد ده‌ها تن وجود دارد که داعش آنها را اعدام کرده است.

از سوی دیگر، فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق اعلام کرد که 49 تن از افراد مسلح داعش در حملات جنگنده‌های عراقی به پایگاه‌های تروریست‌ها در موصل کشته شدند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین