|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۰
6 نفر از افراد مفقود شده در جنگل‌های برفی بخش امام‌زاده عبدالله آمل که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند با تلاش عوامل امدادی، کوهنوردان و نیروهای محلی نجات پیدا کردند.
 6 نفر از افراد مفقود شده در جنگل‌های برفی بخش امام‌زاده عبدالله آمل که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند با تلاش عوامل امدادی، کوهنوردان و نیروهای محلی نجات پیدا کردند.

در حادثه برف روزهای گذشته تعدادی از افراد بومی از بخش امامزاده عبدالله گرفتار برف در جنگل‌های رزکه شدند که خوشبختانه از بحران جان سالن به در بردند.

در روزهای برفی آمل طی نخستین روزی که خبر مفقودی چند نفر از اهالی شهر امامزاده عبدالله در جنگل‌های این بخش گزارش شد یک تیم امداد و نجات هلال احمر به سرعت وارد منطقه جنگلی سنگ‌درکا در شرایط بسیار سخت شد.

پس از طی مسافتی حدود دو کیلومتر در جنگل‌های سنگ‌درکا ارتفاع برف به بیش از یک متر و 50 سانتیمتر رسیده بود و قابلیت پیش‌روی برای تیم امداد و نجات مهیا نبود.

این تیم امداد و نجات پس از برگشت جنگل‌های سنگ‌درکا با بررسی راه‌های دسترسی و مشورت از افراد بومی، تصمیم گرفتند تا از مسیر رزکه و امام‌زاده 18 تن وارد میدان شوند.

در این مسیر جاده‌ای حدود هفت کیلومتر با جنگل‌های انبوه در مقابل تیم امداد و نجات قرار داشت و در این زمان افراد مفقود شده در تلار واقع در جنگل به سر برده و از لحاظ آذوقه با کمبود روبرو بودند، هر چند تیم امداد و نجات در مسیر رزکه فقط تا ابتدای نگهبانی توانسته خود را برساند و از آن پس با برف سنگینی مواجه شد.


جمعیت هلال احمر طی تماس تلفنی از بخشداری امام‌زاده عبدالله و راهداری آمل درخواست یک دستگاه لودر برای تیغ‌کشی و برف‌روبی مسیر جاده جنگلی برای نجات جان افراد مفقود شده کرد زیرا بدون برف‌روبی مسیر امکان تردد خودروی امداد وجود نداشت ولی این اقدام سه روز به طول انجامید و مسیر بازگشایی نشد.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی آمل، در این زمینه به خبرنگار فارس در شهرستان آمل، گفت: با هماهنگی هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی آمل به وسیله یک دستگاه خودروی کمک‌دار و یک دستگاه خودروی شخصی تعداد 6 نفر از افراد باتجربه این هیأت ورزشی به همراه 11 نفر از افراد بومی به منطقه جنگلی رزکه اعزام شدند و پس از تلاش‌ها و جنگل‌نوردی افراد مفقود شده بومی جان سالم به‌در بردند.

امیر احسانی‌آملی، افزود: دو نفر از 6 فرد گم‌شده در جنگل‌های برفی آمل دچار مصدومیت شده که کمک‌های اولیه توسط کوهنوردان انجام شد و افراد بومی پیدا شده به‌سمت روستای رزکه هدایت شدند.

وی گفت: عملیات نجات افراد بومی مفقود شده در جنگل‌های امامزاده عبدالله با توجه به سرمای هوا و ارتفاع بیش از اندازه برف اقدام بسیار سخت و طاقت‌فرسایی بود که به نتیجه مطلوب منجر شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین