|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۱۳۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
جمشیدی گفت: بیشترین کشفیات قاچاق در کشور، مربوط به لوازم خانگی، صوتی و تصویری و تلفن همراه است.
 جمشیدی گفت: بیشترین کشفیات قاچاق در کشور، مربوط به لوازم خانگی، صوتی و تصویری و تلفن همراه است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، علیرضا جمشیدی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در جلسه شورای قضایی استان گیلان گفت: بیشترین کشفیات قاچاق در کشور، مربوط به لوازم خانگی، صوتی و تصویری و تلفن همراه است.

وی افزود: بیشترین کشفیات قاچاق در کشور، مربوط به لوازم خانگی، صوتی و تصویری و تلفن همراه است و پس از این اقلام، لوازم آرایشی، بهداشتی و کالاهای سلامت محور بیشترین اقلام قاچاق کشور را تشکیل می دهند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه نظام های رسیدگی به جرم و تخلف متفاوت هستند، اظهار کرد: تخلف در واقع زیرپا گذاشتن مقرراتی است که در قوانین موضوعه تعریف شده است و مانند جرم، قبح ذاتی و شرعی ندارد.

معاون وزیر دادگستری به بخش های مختلف وظایف تعزیرات حکومتی اشاره و تصریح کرد: قاچاق از پدیده هایی است که باید در عرصه ورود، توزیع و عرضه با آن مقابله کرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: امسال کشفیات ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته و سال های قبل، صد درصد افزایش داشته است.

جمشیدی نظارت بر حوزه درمان و سلامت را از دیگر وظایف این سازمان عنوان و بیان کرد: در بخش بیمارستانی، دارو و درمان تخلفاتی وجود دارد که با برنامه های پیشگیری و با همکاری بخش های مختلف و گزارش های بازرسی مربوطه، می توانیم جدی تر این مسائل را بررسی و رصد کنیم.

وی با اشاره به اینکه اخیرا به تخلفات چندین بیمارستان در تهران رسیدگی و حکم برای آنها صادر شده است، افزود: با توجه به حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه های سازمان، می بایست ورود و نظارت قوی تری در عرصه سلامت انجام شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین به فعالیت 10 هزار صنف آرایشگاه زنانه بدون پروانه در تهران اشاره و بیان کرد: این آرایشگاه ها در تغیر فرهنگ دختران و بانوان ما تاثیرگذارند.

وی نوع آرایش، دخالت در امور پزشکی، قیمت های سرسام آور و نبود کنترل و نظارت بر بهداشتی بودن وسایلی که استفاده می کنند را از جمله مشکلات واحدهای بدون پروانه عنوان کرد.

جمشیدی تصریح کرد: در کشورهایی که امور را به بخش خصوصی واگذار کرده اند، بیشترین نظارت را نیز انجام می دهند.

گفتنی است، شرکت در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان از دیگر برنامه امروز (شنبه) رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در سفر به رشت است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین