کد خبر: ۱۳۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
رهبر انقلابی کوبا در سن 90 سالگی درگذشت. او به مدت 49 سال قدرت را در کوبا در دست داشت. «رائول کاسترو» رئیس جمهور و برادر «فیدل کاسترو» رهبر فقید انقلاب کوبا در تلویزیون دولتی این کشور پس از اعلام فوت وی اعلام کرد جسد فیدل پس از برگزاری مراسم تشییع سوزانده خواهد شد.
فیدل کاسترورهبر انقلابی کوبا در سن 90 سالگی درگذشت.

به گزارش تلویزیون دولتی کوبا، فیدل کاسترو، رهبر انقلابی کوبا در سن 90 سالگی درگذشت.

فیدل کاستروی انقلابی در سال 1953 در اولین قیام نافرجام علیه باتیستا شرکت کرد. پس از این قیام او زندانی و سپس به مکزیک تبعید شد. در سال 1956 کاسترو به کوبا بازگشت و مجددا رهبری انقلاب علیه باتیستا را در دست گرفت. او سپس برای تقویت موقعیت خویش به نیرو‌های چریکی تحت فرماندهی "ارنستو ال چه گوارا" پیوست. او سرانجام با پشتیبانی این نیرو‌های چریکی توانست حکومت استبدادی فلوخنسیو باتیستا را در سال 1959 سرنگون کند.

او پس از به دست گرفتن حکومت در کوبا مخالفت با سیاست‌های آمریکا در کوبا و آمریکای جنوبی را سرلوحه سیاست‌های خود قرار داد.

فیدل کاسترو که به مدت 49 سال قدرت را در کوبا در دست داشت در تاریخ 17 فوریه 2008 از تلاش برای تصدی یک دوره ریاست جمهوری جدید در کشورش منصرف شد و برادرش رائول کاسترو در تاریخ 24 فوریه 2008 جانشین وی شد.

فیدل کاسترو، رهبر انقلابی کوبا چندی پیش در سخنرانی خداحافظی در کنگره حزب کمونیست این کشور که حدود نیم قرن پیش توسط وی بنیان گذاشته شد، با تاکید بر این که پایان عمر وی نزدیک است، از مقامات این حزب خواست تا ادامه‌دهنده مبارزه برای آرمانهای کمونیستی باشند.

«رائول کاسترو» رئیس جمهور و برادر «فیدل کاسترو» رهبر فقید انقلاب کوبا در تلویزیون دولتی این کشور پس از اعلام فوت وی اعلام کرد جسد فیدل پس از برگزاری مراسم تشییع سوزانده خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین