کد خبر: ۱۳۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
امام جمعه موقت تهران با بیان این که همانطور که راهپیمایی اربعین تجلی جمال خدا بود انتخابات امریکا هم قهر خدا بود، گفت: براساس اعتراف نامزدهای انتخابات امریکا میلیارد ها دلار خرج جنگ در عراق کردند ولی فضا برای انقلاب اسلامی مهیا شد.
امام جمعه موقت تهران با بیان این که همانطور که راهپیمایی اربعین تجلی جمال خدا بود انتخابات امریکا هم قهر خدا بود، گفت: براساس اعتراف نامزدهای انتخابات امریکا میلیارد ها دلار خرج جنگ در عراق کردند ولی فضا برای انقلاب اسلامی مهیا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛حجت الاسلام و المسلمین 'کاظم صدیقی' در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در ایام تبلیغات انتخاباتی پرونده های خود را لو دادند و اشاره کردند که هفت تریلیارد دلار خرج جنگ در عراق کردند.

وی ادامه داد: نتیجه این همه هزینه آن شد که فضا برای انقلاب ما درست شود، بنابراین خیلی ها غافل هستند و نمی دانند خدا کارسازی می کند و این حرفها ضربه ای به حرکت اربعین وارد نخواهد کرد.

وی ادامه داد: اعتراف نامزدهای ریاست جمهوری امریکا به این که 45 درصد مردم امریکا در فقر زندگی می کنند و پول های سنگین که هزینه جنگ کردند در حالی که باید این هزینه ها برای ساختن پل و تونل کشورشان صرف شود، قابل توجه است .

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: اعتراف نامزدهای ریاست جمهوری امریکا به این که بدهکار ترین دولت های دنیا دولت امریکا است و امریکا به عنوان کشوری به هم ریخته است، قابل توجه است.

حجت الاسلام صدیقی همچنین با اشاره به برجام گفت: در مساله برجام امریکا به تعهدات خود بطور کامل عمل نکرده است وتحریم های جدید داماتو را امضا کردند که خلاف برجام است.

وی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اینکار اگر انجام شود ایران قطعا عکس العمل نشان خواهد داد .

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بسیج گفت: امام راحل در مورد بسیج فرمودند، بسیج فتح الفتوح انقلاب اسلامی برای تربیت جوانان است و اسلام برای تربیت بشر و برای الهی کردن انسانها امده است .

حجت الاسلام صدیقی با بیان این که امروز بسیاری از افراد برای دفاع از حرم ائمه اطهار التماس می کنند، افزود: امام راحل همچنین خطاب به بسیجیان فرمودند، من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم و می دانم اگر مسئولین نظام از شما غافل شوند در اتش می سوزند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان گفت: تقوا در این دنیا بن بست ها را برمی دارد و اینکه رهبری فرمودند بسیجی بن بست ندارد برای تقوای بسیجی است .

حجت الاسلام صدیقی از راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان حماسه عظیم ، پدیده الهی و یک تجلی عشق که برکاتی دارد، یاد کرد و افزود:

همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند راهپیمایی اربعین سرمایه ای ارزشمند است که از برکاتش خودجوش بودن آن است .

وی با اشاره به این که همانگونه که در عصر انقلاب، امام راحل فریاد زد و مردم بیدار شدند، خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب برای کسی که در انقلاب حضور پیدا نمی کرد، تهدیدی نبود و برای کسی نیز که حضور پیدا می کرد، تطمیعی در نظر گرفته نشده بود ولی حرکت خودجوشی علیه استکبار بود که دست خدا دلها را آنچنان مشتعل کرد که همه گیر شد و آن نتیجه را خلق کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: حرکت عزاداران حسینی دست غیبی است و همانطور که در ایام دفاع مقدس مردم اجباری برای حضور در جبهه ها نداشتند ولی فرزندان و پیرمردها در همه سنین حضور داشتند و این حرکتی بود که خدا دلها را به آن سو متمایل کرده بود.

حجت الاسلام صدیقی نمونه دیگر جریان حرکت خودجوش مردم را راهپیمایی 9 دی ذکر کرد وگفت : اگر دولت آن روز حساسیتی در مسئله فتنه نداشت ولی خدا انقلاب را از آتش فتنه نجات داد و زیر پرچم ولایت وحضور میلیونی فراگیربساط فتنه را جمع کرد.

وی افزود: امروز هم حرکت اربعین حرکتی از این قماش است و بدانید دست غیب الهی پشتیبان این حرکت است و این حرکت بخشنامه ای وتصنعی نیست، در این حرکت اتحاد عظیم جهانی مشاهده می شود و استقبالی از ظهور امام عصر است .

وی اضافه کرد: در راهپیمایی اربعین حسینی از اروپا، افریقا و کشورهای منطقه پاکستان و افغانستان حضور داشتند و شعارهای پرمعنا و هدفداری را سرمی دادند واین ارتباط حسینی در جهان اسلام دلها را به هم جذب کرده است .

امام جمعه موقت تهران گفت: راهپیمایی اربعین رزمایش عظیمی بود که به دشمنان هشدار می دهد، و شبیه یک کنفرانس بین المللی حج ولی با آهنگ عاشقانه است .

حجت الاسلام صدیقی افزود: این راهپیمایی به منظور بالابردن ضریب امنیتی است و همواره حضور مردم تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند و راه نجات واستقلال همه هیهات من الذله است.

وی ضمن تشکر از مردم و دولت عراق گفت: در راهپیمایی عظیم دولت و ملت عراق در خودسازی و در جهت انفاق و ایثار به زائران قابل تقدیر است و اقدامات آنان برکاتی است که در عالم نظیر ندارد و اینها معجزه عشق به امام حسین(ع) است .

امام جمعه موقت تهران همچنین با تقدیر از همه دستگاه ها و نهادها که در این امر سهیم بودند، اظهار داشت: طیق آمارها 20 هزار نفر از نیروهای کار آمد شبانه روز در صحنه بودند که در نهایت امنیت راهپیمایی انجام شد.

وی همچنین با ابراز تاسف از شهادت جمعی از زائران حسینی، گفت: یکی از موضوعاتی که حرکت وهابیت و اسرائیل را خنثی کرده این است که در این راه شهادت سعادت است.

خطیب نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: عشق به امام حسین همه زائران را در این مسیر قرار داده است وبه رغم اینکه همه می دانستند گروهک تکفیری داعش در ان مناطق حضور دارد ولی خواستار رفتن هستند؛ به همه بازماندگان این افراد تسلیت می گویم.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به ادامه سرکوب های ملت بحرین، گفت: مردم بحرین در ایام عزاداری شاهد هجوم وحشیانه ال خلیفه هستند و از سویی حق رای دادن نیز از آنان سلب شده وسازمان های به ظاهر حقوق بشری نیز همانند مزدور تنها نظاره گر هستند .

مسائل یمن و آلام مظلومان نیجریه نیز از دیگر محورهای مورد اشاره خطیب نماز جمعه تهران بود.

امام جمعه موقت تهران همچنین رحلت ایت الله موسوی اردبیلی را به مقام معظم رهبری ، حوزه های علمیه، مردم شریف، بیت و شاگردان ایشان تسلیت گفت .

حجت الاسلام صدیقی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه تهران درگذشت شیخ عباس پورمحمدی از علمای انقلاب، سلیم موذن زاده اردبیلی از مداحان اهل بیت و حسین شایان فر روزنامه نگار پیشکسوت را هم تسلیت گفت.

اهمیت آبروی مومن به اندازه خون اوست

حجت الاسلام صدیقی در اولین خطبه نماز جمعه امروز (5 آذر) اظهار کرد: خداوند متعال در سوره فاتحه الکتاب یکی از اسمای خود را مالک یوم الدین ذکر کرده است.

وی با اشاره به این که پیامبر (ص) و امامان معصوم ترجمان قرآن هستند، افزود: ریز و درشت رفتار و گفتار آنها از جانب خدا و هر چه گفته اند کلام خداست. اما قرآن و روایات اهل بیت ظواهر شرع را در بعد واجبات و محرمات بیان کرده و معارف حقه را در بعد ظاهر در حد فهم مغز و فکر یادآور شده اند.

وی تاکید کرد: خداوند متعال در قرآن محرماتی را معین و باطن بعضی گناهان را مانند غیبت تعیین کرده است. در بعد گناهان باطن دو گناه را پروردگار برای ما نشان داده است یکی مساله غیبت است که در سوره مبارکه حجرات آن را توضیح داده که غیبت مانند خوردن گوشت مرده برادر مسلمان است.

حجت الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: بعضی با شنیدن حرفی در مورد کسی بهانه پیدا و آن حرف را همه جا منتشر و شخصیت او را اعدام می کنند. در حالیکه بر اساس روایات ما آبروی مومن مثل خون او هست.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: بندگان صالح خدا با حضور در نماز جمعه موجب ذکر خدا و آرامش می شوند؛ اگر نماز حالت ذکر پیدا کرد و به باطن رسید به انسان آرامش می دهد.

وی ادامه داد: اگر خدا وارد دل انسان شود؛ دل انسان با ایمان تزئین می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین