با درآمد سرانه 113 هزار دلاری برای هر شهروند؛
کد خبر: ۱۳۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
بانک سرشناس کریدی سوئیس با انتشار آماری قابل توجه اعلام کرد؛ به رغم کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، کویت همچنان به کشور مولتی میلیاردها گوی سبقت را از بسیاری از کشورهای منطقه ربوده است.
  بانک سرشناس 'کریدی' سوئیس با انتشار آماری قابل توجه اعلام کرد؛ به رغم کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، کویت همچنان به کشور مولتی میلیاردها گوی سبقت را از بسیاری از کشورهای منطقه ربوده است.
 
به گزارش ایرنا به نقل از نشریه الانباء، جمعیت کویتی ها در این کشور بر اساس جدیدترین سرشماری به یک میلیون و 200 هزار نفر رسیده است که 29 هزار نفر آنها بر اساس شاخص های جهانی میلیونر هستند.
 
این آمار نشان می دهد که این تعداد از شهروندان کویتی سرمایه ای بین سه و نیم الی 16 میلیون دلار دارند و میزان ثروت پنج نفر نیز بین 500 میلیون الی یک میلیارد دلار است.

همچنین حجم بالای فعالیت تجاری کمپانی ها و شرکتهای خصوصی کویتی در بخش املاک و صنایع سنگین و طلا که تأثیر فراوانی از کاهش قیمت نفت متحمل نشده اند، موجب شد که حجم دارایی های مردم در کویت در طول سال جاری با افزایش دو و نیم درصدی در مقایسه با سال گذشته، هفت میلیارد دلار اعلام شود. در بخش درآمد سرانه نیز سهم هر شهروند کویتی در سال جاری میلادی 113 هزار دلار اعلام شده است.

از سوی دیگر، وزارت دارایی کویت با انتشار آماری اعلام کرده است؛ این کشور در زمان حاضر پروژه های عمرانی به ارزش 80 میلیارد دلار را برای تقویت تأسیسات زیرینایی خود در بخش های مختلف اجرا می کند و ظرف پنج سال آینده سرمایه گذاری های گسترده ای در بخش انرژی این کشور انجام خواهد شد.

بنا به این گزارش، وجود شمار زیادی از مولتی میلیاردها در کویت، کمک فراوانی به جلوگیری از سقوط ارزش واحد پول ملی این کشور می کند و در شرایط دشوار کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، این سپرده گذاریهای کلان بانک های کویت را سرپا نگه داشته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین