|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۱۳۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه احتمالا 100 نفر در حادثه تروریستی حله عراق شهید شده‌اند گفت: آمار شهدای ایرانی تا بیش از 60 نفر افزایش می‌یابد.
 یک منبع مطلع در بغداد به نقل از پلیس استان حله اعلام کرد: تعداد ۵۰ تن از هموطنان ایرانی که از زائران مراسم اربعین حسینی بوده‌اند در انفجار حله عراق در روز پنجشنبه شهید شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛این منبع مطلع بر اساس گزارش پلیس استان حله افزود: این انفجار امروز در جنوب بغداد در استان حله در جنب یک پمپ بنزین صورت گرفته است. گفته شده در کامیونی مواد منفجره کار گذاشته شده بود.

وی همچنین بر اساس گزارش پلیس استان حله اعلام کرد که حدود ۱۰ الی ۱۵ نفر از هموطنان ایرانی نیز مجروح و زخمی شده‌اند.

وی گفت که زائران ایرانی شهید و مجروح شده در این اقدام ترویستی سوار بر یک دستگاه اتوبوس بودند.

به گزارش ایسنا براثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه الشوملی ، سه راهی اصلی نجف ، کربلا و القادسیه عراق حداقل ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند.

رییس ستاد اربعین کشورمان نیز حضور شماری از زائران ایرانی در میان شهدا و مجروحان حادثه تروریستی عراق را تایید کرد.

افزایش شمار شهدای ایرانی تا 60 نفر

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه احتمالا 100 نفر در حادثه تروریستی حله عراق شهید شده‌اند گفت: آمار شهدای ایرانی تا بیش از 60 نفر افزایش می‌یابد.

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگویی در این باره گفت: به طور دقیق و حتمی نمی‌توان از تعداد شهدای تروریستی امروز که توسط داعش در حله عراق رخ داده آماری ارائه کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون شهادت 24 زائر ایرانی و مجروح شدن 30 تن از ایرانیان تایید شده است افزود: با توجه به اینکه برخی از اجساد سوخته‌اند شناسایی دقیق هنوز ممکن نیست و کاری دشوار است.

رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین ادامه داد: احتمالا در این حادثه تروریستی 100 نفر از زائرینی که در اتوبوس‌ها حضور داشته‌اند شهید شدند که بیش از 60 نفر آن‌ها را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند.

کولیوند همچنین گفت: هم اکنون نیروهای ما در محل حادثه حضور دارند و در حال بیرون کشیدن اجساد هستند.

وی در عین حال گفت: به مجروحان ایرانی که توسط نیروهای مستقر در عراق شناسایی شده‌اند به سرعت رسیدگی شده و تلاش ما بر این است که این عزیزان هرچه سریع‌تر برای درمان و رسیدگی بهتر و مطلوب‌تر به کشور منتقل شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین