کد خبر: ۱۳۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
جیل استاین، کاندیدای حزب سبز آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور معتقد است که در سه ایالت میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا مواردی از تخلف و یا نقص فنی در ارائه نتایج آرای الکترونیکی وجود دارد.
حزب‌سبز ایالات متحده آمریکا کمپینی را برای بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز کرد و تنها ظرف چند ساعت توانست بودجه مورد نیاز این اقدام را جمع آوری کرده است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جیل استاین، کاندیدای حزب سبز آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور معتقد است که در سه ایالت میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا مواردی از تخلف و یا نقص فنی در ارائه نتایج آرای الکترونیکی وجود دارد.

این در حالیست که تمامی این سه ایالت با اختلاف بسیار اندکی به نفع دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان رای داده‌اند و آرای الکترال لازم را برای تغییر نتیجه انتخابات دارند. این به این معنی است در حالیکه شمارش آرا در ایالت میشیگان هنوز به صورت نهایی تایید نشده است اثبات تخلفات یا نقص فنی در شمارش آرا می‌تواند هیلاری کلینتون دموکرات را به پیروزی برساند.

گروهی از دانشمندان کامپیوتر می‌گویند شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آرای کلینتون در ایالت ویسکانسین 7 درصد از میانگین پایین‌تر است. آنها پیش بینی می‌کنند که اصلاح خطاها در سیستم رای دهی به این نامزد دموکرات 30 هزار رای دیگر اضافه خواهد کرد. در حالیکه کلینتون با اختلاف 27 هزار رای این ایالت را به ترامپ واگذار کرد. اما در این میان فشار بسیاری بر کلینتون برای پذیرش رسمی نتیجه انتخابات وجود دارد.

اما استاین می‌گوید: او در حمایت از هیچ یک از کاندیداها دست به این اقدام نزده است و تنها هدفش نشان دادن غیر قابل اعتماد بودن سیستم انتخاباتی آمریکاست.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین