|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۳۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه در دور نخست انتخابات حزب محافظه کار شکست خورد و رسما از دنیای سیاست خداحافظی کرده است.
تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که نخست وزیر سابق فرانسه برنده نهایی انتخابات مقدماتی حزب محافظه کار خواهد بود و نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده می‌شود.

به گزارش رویترز، نظرسنجی موسسه آیفوپ حاکی است که فرانسوا فیون نخست وزیر سابق فرانسه با اختلاف زیادی می تواند پیروز نهایی انتخابات مقدماتی حزب محافظه کار شود و نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2017 خواهد بود.

فیون 62 ساله که دیدگاه های لیبرالی در زمینه اقتصاد دارد در دور نخست انتخابات مقدماتی حزب محافظه کار فرانسه که یکشنبه گذشته برگزار شد، به طور غیر منتظره ای از سایر رقبا پیشی گرفت.

این نظرسنجی نشان می دهد که فیون در دور دوم انتخابات بیش از 65 درصد آرا را کسب خواهد کرد و آلن ژوپه دیگر نخست وزیر سابق فرانسه نیز 35 درصد آرا را به دست می آورد.

با توجه به اختلافات عمیق در حزب چپگرا و نارضایتی عمومی از عملکرد فرانسوا اولاند، به نظر می رسد که برنده نهایی انتخابات مقدماتی حزب محافظه کار شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت.

نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه در دور نخست انتخابات حزب محافظه کار شکست خورد و رسما از دنیای سیاست خداحافظی کرده است.

دیگر نظرسنجی انجام شده توسط موسسه ایلابه نیز نشان می دهد که اکثر طرفداران حزب محافظه کار و راستگراها، سیاستهای فیون را به ژوپه ترجیح می دهند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که مارین لوپن رخبر جبهه ملی فرانسه احتمالا در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری که آوریل سال آینده برگزار می شود، پیروز خواهد شد ولی در دور دوم که در ماه می برگزار می شود، در برابر نامزد رقیب شکست می خورد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین