|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹
نظرسنجی های جدید آمریکا:
کد خبر: ۱۳۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
نظرسنجی‌های جدید در آمریکا نشان می‌دهد که مردم این کشور معتقدند کشورشان با انتخابات جدید دچار اختلاف و دودستگی شده است.
 موسسه نظرسنجی «گالوپ» اعلام کرد که 77 درصد آمریکایی‌‌ها معتقدند کشورشان در بیشتر موارد مهم دچار دو دستگی و تفرقه شده که در نوع خود رقم بالایی است.

بر این اساس، اهالی این کشور اینک معتقدند که ظرف بیست سال گذشته  به این سو کشورشان بیشتر از این که متحد باشد دچار اختلاف شده است.

آخرین نظرسنجی موسسه گالوپ در 9 تا 13 نوامبر و بعد از مبارزات انتخاباتی صورت گرفت که در آن دو نفر از کم محبوبترین نامزدهای ریاست جمهوی تاریخ آمریکا در آن شرکت داشتند و موجب اعتراض‌هایی به پیروزی «دونالد ترامپ» در سرتاسر کشور شد.

به نوشته وبگاه موسسه گالوپ، همه آمریکایی‌های متعلق به گروه‌های مختلف در این باور اشتراک نظر دارند که کشورشان دو تکه شده است. البته جمهویخواهان با میزان 68درصد به نسبت گروه‌های مستقل با 78 درصد و دموکرات‌ها با 83 درصد کمتر به این مسئله اعتقاد دارند.

این گزارش حاکیست، دیدگاه اهالی آمریکا درباره این‌که ترامپ اقدام‌های بیشتری را برای اتحاد کشور انجام می‌دهد برابر 45 درصد در مقابل 49 درصدی است که معتقدند او موجب دو دستگی کشور می‌شود.

بر این اساس، 88 درصد جمهوریخواهان می‌گویند که ترامپ کشور را بیشتر متحد می‌کند. در نقطه مقابل 81 درصد دموکرات‌ها می‌گویند که او کشور را بیشتر دچار دودستگی می‌کند. گروه‌های مستقل نیز با میزان 51 درصد در برابر 43 درصد بر این باورند که ترامپ بیشتر کشور را دو دستگی می‌نماید.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین