کد خبر: ۱۳۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
سفارت جمهوری اسلوونی در تهران نهایت تلاش خود را برای ایجاد فرصت‌های مناسب به منظور برقراری روابط دو کشور در حوزه های فرهنگ، جوانان، آموزش، تحقیق و توسعه انجام خواهد داد.
سفیر اسلوونی در تهران در مراسم بازگشایی سفارت این کشور که با حضور سفرا و وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی و رئیس‌جمهور اسلوونی پس از چهارسال آغاز به کار می کند از تلاش های مسئولان ایرانی جهت افتتاح این سفارت قدردانی کرد و گفت:‌ در سفر دو روزه رئیس‌جمهور اسلوونی به تهران شواهد زیادی دال بر وجود احترام و اعتماد متقابل میان دو کشور را مشاهده کردیم.

ایگور جوکیچ، سفیر جدید اسلوونی در تهران در مراسم بازگشایی این سفارت‌ با بیان اینکه روابط دو جانبه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری  اسلوونی و کارآفرینان و فعالان اقتصادی مختلفی که در این جا حضور دارند تائید می‌کند که افتتاح مجدد سفارت اقدام بسیار موثری در جهت تقویت روابط دو کشور است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده وزارت امور خارجه ایران به ویژه محمدجواد ظریف افزود:‌ بازگشایی سفارت می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش تعاملات دو کشور داشته باشد. تشکر ویژه ای می کنم از رئیس‌جمهور اسلوونی به خاطر سفری که به جمهوری اسلامی ایران داشتند و همچنین به خاطر حضورشان در مراسم افتتاحیه سفارت.

جوکیچ با بیان اینکه رئیس‌جمهور اسلوونی اهمیت بسیار زیادی برای جمهوری اسلامی ایران قائل هست گفت:  بابت مهمان نوازی هایی که از رئیس‌جمهور اسلوونی قدردانی می‌کنم. در ملاقات هایی که دیروز و امروز میان مقام های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلوونی برگزار شد، اسناد و شواهد بسیار مختلفی از اعتماد و احترام متقابل میان دو کشور مشاهده شد.

وی ادامه داد: این احترام و اعتماد دو جانبه در رهبران سیاسی دو کشور می‌تواند به تقویت و توسعه هر چه بیشتر مناسبات دو کشور بیانجامد. ۶۳ کارآفرین  و فعال تجاری همراه با رئیس‌جمهور اسلوونی به تهران آمدند و من از آن‌ها  تشکر ویژه ای می کنم. حضور آن ها می‌تواند در ایجاد و انجام فعالیت های دو کشور تسهیل کننده باشد و می‌تواند فرصت‌های تجاری مناسبی را بین ایران و اسلوونی ایجاد کند.

سفیر اسلوونی با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را برای گسترش روابط تجاری و تعمیق آن همچنین افزایش روابط تجاری بین دو کشور انجام دهیم، گفت: معتقدم در کوتاه ترین مدت ممکن می توانیم میزان مبادلات تجاری خود را که در سال ۲۰۱۱ صد میلیون دلار بوده است را حتی به میزانی بیشتر از آن افزایش دهیم.

وی ادامه داد: سفارت جمهوری اسلوونی در تهران نهایت تلاش خود را برای ایجاد فرصت‌های مناسب به منظور برقراری روابط دو کشور در حوزه های فرهنگ، جوانان، آموزش، تحقیق و توسعه انجام خواهد داد.

جوکیچ با بیان اینکه قدردانی ویژه‌ای از مقام‌های ایرانی دارم که نهایتا تلاش خود را در جهت افتتاح مجدد اسلوونی در تهران انجام دادند افزود:  هرگاه شما به سفارت اسلوونی در تهران بیایید همانند دوستان خود از شما استقبال خواهیم کرد و هر زمان که سفارت ما را ترک کنید مانند دوستان مان شما را بدرقه خواهیم کرد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین