|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۳۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
رییس‌جمهور اسلوونی در تهران با تاکید بر این که محمدجواد ظریف فردی مهم و مسوولیت‌پذیر است که توانست در مذاکرات هسته‌ای موفق عمل کند، گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران موفقیتی نادر و ارزشمند بود که ثبات و امنیت را در منطقه و جهان مستقر کرد.
رییس‌جمهور اسلوونی در مراسم بازگشایی مجدد سفات این کشور در تهران که پس از چهار سال و با حضور وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد، گفت:‌ بازگشایی سفارت کشورمان در تهران نماد ملموسی از موفقیت‌آمیز بودن تعاملات ایران و اسلوونی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،بروت پاخور، رییس‌جمهور اسلوونی که در سفری دو روزه به تهران آمده است، ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت کشورش در تهران و قدردانی از تلاش‌های محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برای تحقق این امر خاطرنشان کرد: بازگشایی سفارت اسلوونی در تهران سند و علامت سمبلیک و بسیار ملموس از میزان موفقیت همکاری دو کشور است.

وی ادامه داد: امروز مراسم افتتاحیه سفارت با این امید و اعتقاد انجام می‌شود که با افتتاح سفارت اسلوونی فرصت‌های تقویت همکاری دو کشور در بخش‌های سیاسی و اقتصادی و سایر بخش‌ها ایجاد شود. رییس‌جمهور اسلوونی با ابراز امیدواری از این که افتتاح این سفارت‌خانه بتواند دو ملت ایران و اسلوونی را به یکدیگر نزدیک‌تر کند، افزود: ما می‌خواهیم منافع مشترکی بین ملت‌های‌مان ایجاد کنیم و اعتقاد داریم امروز و این لحظه بسیار مهم و امیدوارکننده برای دو کشور بوده و هم‌چنین برای توسعه فعالیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلوونی حائز اهمیت است.

پاخور با اشاره به بازگشایی سفارت اسلوونی در تهران تاکید کرد:‌ با توجه به این که در اسلوونی و در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی کشور دارای محدودیت‌هایی هستیم معتقدیم افتتاح هر سفارت‌خانه برای ما یک گام فنی نبوده بلکه گامی استراتژیک در جهت توسعه و افزایش فعالیت‌های دیپلماتیک اسلوونی است.

او ادامه داد: امروز بسیار خوشحالیم که در مراسم افتتاحیه سفارت کشورمان در تهران شاهد حضور آقای ظریف، وزیر امور خارجه ایران هستیم. من از همه تلاش‌های او قدردانی می‌کنم. تلاش‌هایی که در جهت افتتاح مجدد این سفارت انجام شد و فکر می‌کنم همه مردم اسلوونی بسیار خوشحال هستند که سفارت‌شان در کشور دوست باز می‌شود.

رییس‌جمهور اسلوونی در تهران با تاکید بر این که محمدجواد ظریف فردی مهم و مسوولیت‌پذیر است که توانست در مذاکرات هسته‌ای موفق عمل کند، گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران موفقیتی نادر و ارزشمند بود که ثبات و امنیت را در منطقه و جهان مستقر کرد.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: افتتاح سفارت اسلوونی هم‌زمان با پایان سفر دو روزه من به ایران شده است و باید بگویم دیدارهای من در تهران با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران نتایجی فراتر از انتظار داشت. هم‌چنین پیش از این دیداری از مجلس جمهوری اسلامی ایران داشتم. در این سفر دو روزه ما توانستیم احترام و اعتماد متقابل را ایجاد کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین