|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۳۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
گارد ساحلی ایتالیا از غرق شدن دست‌کم 8 نفر از پناهجویان و مفقود شدن شمار زیادی از آنان در دریای مدیترانه خبر داد.
 گارد ساحلی ایتالیا از غرق شدن دست‌کم 8 نفر از پناهجویان و مفقود شدن شمار زیادی از آنان در دریای مدیترانه خبر داد.

بر اساس این گزارش، یکی از قایق‌های این گارد سه‎شنبه (2 آذر) 7 جسد را از دریای مدیترانه بیرون آورده و یک تن دیگر در قایق امدادی مؤسسۀ خیریۀ ام‌او‌اِی‌‌اس (MOAS)و صلیب سرخ جان باخته است.

عبدالفتاح محمد، هماهنگ‌کنندۀ گروه امدادی صلیب سرخ، گفت: «ممکن است افراد زیادی ناپدید شده و جان باخته باشند.»

ماریا ترزا سِته، سخنگوی مؤسسۀ خیریۀ ام‌او‌اِی‌‌اس، (MOAS)به خبرگزاری فرانسه گفت پزشکان موفق شدند چند نفر را که دچار هیپوترمی (کاهش شدید دمای بدن) شده بودند، احیا کنند اما یکی از آنان جان باخت.

گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد درمجموع حدود هزار و 200 نفر در 11 قایق در جریان عملیات امدادی شب گذشته (دوشنبه) و صبح سه‌شنبه نجات یافته‌اند.

بنا بر گفتۀ گارد ساحلی ایتالیا، یک کشتی چوبی حدود 450 تا 500 نفر را حمل می‌کرد. 2 قایق چوبی کوچک‌تر نیز با حمل جمعیتی بیش از حد مجاز از مدیترانه عبور می‌کردند.

صلیب سرخ نیز اعلام کرد بازماندگان این حادثه پناهجویانی از سوریه، فلسطین، لبنان و برخی کشورهای آفریقایی بودند.

بر اساس اعلام سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM)، از آغاز سال ۲۰۱۶ تاکنون بیش از 4 هزار و 500 آواره و پناهجو هنگام عبور از دریای مدیترانه جان‌باخته و یا ناپدید شده‌اند درحالی‌که آمار مفقودان و قربانیان پناهجو در سال گذشته 3770 نفر گزارش شده است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت جمعه (28 آبان) از افزایش بی‌سابقۀ آمار تلفات پناهجویان در مدیترانه خبر داد. این سازمان اعلام کرد از سه‌شنبه (25 آبان) ۳۴۰ نفر در مسیر رسیدن به اروپا در دریای مدیترانه غرق یا ناپدید شده‌اند.

با احتساب این تلفات، مرگبارترین سال برای پناه‌جویانی که در سفری پرمخاطره در دریای مدیترانه راهی اروپا می‌شوند، رقم خورده است.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز اخیراً از واژگونی یک قایق حامل پناه‌جویان در دریای مدیترانه و ناپدید شدن حدود 100 تن از سرنشینان آن خبر داد.

این سازمان با استناد به اظهارات 27 بازماندۀ این حادثه، در پیامی توییتری اعلام کرده است این قایق که با 130 سرنشین از سواحل لیبی راهی سواحل اروپایی شده بود، پنج‌شنبه (27 آبان) در آب‌های مدیترانه واژگون شد.

سازمان پزشکان بدون مرز ادامۀ بحران غرق شدن پناهجویان در دریای مدیترانه را «فاجعه‌ای غیرقابل‌تحمل» توصیف کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین