|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۱۳۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰
هیچ تیمی هم هنوز نتوانسته بیشتر از یک گل به پرسپولیس بزند. تراکتورسازی و استقلال خوزستان، بهترین خطوط حمله لیگ هم مجموعا یک بار دروازه این تیم را باز کردند. با این وجود، شاید این هفته اوضاع کمی برای پرسپولیس متفاوت باشد.
  سه گل خورده در 10 بازی، هفتاد درصد کلین شیت و میانگین 0.3 گل خورده در هر مسابقه، آمارهای رویایی پرسپولیسی‌ها در این فصل لیگ برتر است. پرسپولیس در بعضی بازی‌ها مثل بازی با صنعت نفت، حتی یک موقعیت خطرناک به حریف نداده و فقط تراکتورسازی توانست در بازی با پرسپولیس، از تیم برانکو بیشتر صاحب موقعیت شود.

هیچ تیمی هم هنوز نتوانسته بیشتر از یک گل به پرسپولیس بزند. تراکتورسازی و استقلال خوزستان، بهترین خطوط حمله لیگ هم مجموعا یک بار دروازه این تیم را باز کردند. با این وجود، شاید این هفته اوضاع کمی برای پرسپولیس متفاوت باشد.

پرسپولیس پنجشنبه، روبروی پیکانی قرار می‌گیرد که در 4 بازی آخرش مجموعا 10 گل زده و در سه بازی با استقلال خوزستان، صنعت نفت و ماشین سازی بیشتر از سه بار توانسته دروازه حریف را باز کند. نکته خطرناک، هماهنگی نقطه قوت پیکان با نقطه ضعف پرسپولیس است. موضوعی که می‌تواند، تیم برانکو را بیشتر از همیشه به دردسر بیندازد.

تند و سریع

از 4 گلی که پیکان در بازی قبل مقابل ماشین سازی زد، دو گل با پاس‌های عمقی از زمین خودی و یک گل هم با پاس عمقی از پشت یک سوم دفاعی بودند. روی اول و چهارم، پاس گل پیکان از زمین خودی و روی گل چهارم، از پشت یک سوم دفاعی حریف داده شد. این بازی، اولین باری نبود که تیم جلالی، از این روش به گل می‌رسید. علاوه بر این سه گل، آن‌ها در بازی با صنعت نفت و سپاهان هم با این روش گل زدند.

گادوین منشا، بهترین گلزن هفته‌های اخیر لیگ برگ برنده پیکان برای اجرای این سبک است. از سه گلی که پیکان با این روش مقابل ماشین سازی زد دو گل توسط او زده شد و گل دیگر هم با پاس او به هم تیمی‌اش رسید. با استفاده از این روش، پیکان می‌تواند خیلی راحت و بدون نیاز از عبور پرس سنگین پرسپولیسی‌ها و فشار کامیابی‌نیا، مستقیم توپ را به پشت مدافعین پرسپولیس بفرستد.

نکته نگران کننده برای پرسپولیس، آسیب‌پذیری آن‌ها روی همین صحنه‌هاست. پرسپولیس این فصل به لطف عملکرد کم نقص مدافعانش، موقعیت چندانی از داخل محوطه به حریفانش نمی‌دهد. از سه گلی که آن‌ها خورده‌اند هم دو گل با ضربات پشت محوطه جریمه بوده اما گل دیگر، مقابل فولاد با همین روش بدست آمد. فولادی‌ها در آزادی با یک پاس مستقیم، از فضای پشت سر ربیع‌خواه استفاده کردند و گل اول را در آزادی زدند.

علاوه بر این گل، پرسپولیس در دیگر بازی‌ها هم روی این روش آسیب پذیر نشان داده است. مثل بازی با نفت، که مبعلی با روشی مشابه دو گل پیکان، قبل از رسیدن به یک سوم دفاعی پرسپولیس از فضای پشت سر ربیع‌خواه استفاده کرد و فخرالدینی با بیرانوند تک به تک شد.

به گزارش آی اسپورت، احتمالا در بازی پرسپولیس و پیکان هم همین روش، برنامه اصلی تیم جلالی برای استفاده از ضدحملات در آزادی خواهد بود. پیکان این فصل 6 گل از 14 گلش را با ارسال از جناحین زده و با توجه به اینکه پرسپولیس این فصل در لیگ هیچ گلی با ضربات سر نخورده، شانس کمتری برای موفقیت با این روش دارد. بر خلاف استفاده از عمق، که میل به گلزنی سرخپوشان به خصوص در نیمه دوم و فشار تماشاگران، فرصت خوبی برای ضد حملات در اختیار پیکان و گادوین منشا می‌گذارد. از 5 گل پیکان با این سبک، 4 گل در نیمه دوم زده شده‌اند. اگر مدافعان نسبتا کند پرسپولیس مثل سیدجلال و ربیع‌خواه پنجشنبه نتوانند فضای پشت سرشان را پوشش دهند، شاید خط تیره مقابل شکست‌های پرسپولیس یا رکورد نخوردن بیشتر از یک گل در بازی، پاک شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین