|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۱۳۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰
سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی در اظهاراتی اعلام کرد که دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی» درخواست آتش بس کرده است.
 سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی در اظهاراتی اعلام کرد که دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی» درخواست آتش بس کرده است.

«احمد عسیری» سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی عربستان شامگاه شنبه در اولین روز از آتش بس یمن اعلام کرد که درخواست آتش بس از سوی دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی این کشور بوده است.

سخنان عسیری در حالی مطرح می‌شود که «عبدالملک المخلافی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن هفته گذشته در واکنش به اعلام خبر آتش بس از سوی آمریکا، گفته بود، این دولت به آتش بس اعلام شده از طرف آمریکا و انصار الله پایبند نیست؛ چرا که از آن اطلاعی نداشته و بدون مشورت با آن، توافق آتش بس صورت گرفته است.

به نوشته شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز عربی»، عسیری همچنین وجود هرگونه مذاکره بین ائتلاف و انصارالله یمن را تکذیب کرد.

سخنگوی نیروهای ائتلاف عربستان نیروهای انصارالله یمن را متهم به نقض آتش بس کرد و گفت که پاسخ حملات آن‌ها را خواهند داد.

عسیری که کشورش بیش از 19 ماه است حملات گستره‌ای هوایی به یمن شروع کرده تا به زعم خود، آنچه را که دولت قانونی یمن می‌داند، به قدرت برگرداند، اعلام کرد که تنها باید با دولت منصور هادی مذاکره کرد.

آتش بس 48 ساعت یمن از ساعت 12 امروز به وقت صنعا شروع شده است، با این حال مزدوران عربستان سعودی بارها آن را در استان تغز نقض کرده‌اند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرده‌اند به آتش بس پایبند هستند ولی پاسخ هرگونه حمله ائتلاف و نیروهای عربستان را خواهند داد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین