کد خبر: ۱۳۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
وزیر اطلاعات که برای سرکشی از وضعیت مبادی مرزهای ایران و عراق به شلمچه، چذابه و مهران رفته بود، با موکب داران بی تکلف و با زبان آن ها سخن گفت و از تلاش آنان قدردانی کرد.
  وزیر اطلاعات که برای سرکشی از وضعیت مبادی مرزهای ایران و عراق به شلمچه، چذابه و مهران رفته بود، با موکب داران بی تکلف و با زبان آن ها سخن گفت و از تلاش آنان قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود علوی پنجشنبه هفته گذشته 27 آبان ماه از روند خدمت رسانی به زوار اربعین در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه دیدن کرد و در جمع زائران حسینی حضور یافت .

در این سفر که استاندار خوزستان نیز حضور داشت، حجت الاسلام و المسلمین سید محمودعلوی پس از ادای احترام به یادمان شهدای دفاع مقدس، وارد پایانه مرزی شلمچه شد و با برخی از موکب داران به گفت وگو پرداخت و از تلاش های همه دست اندرکاران تقدیر و تشکر کرد.

وزیر اطلاعات سپس به پایانه مرزی چذابه سفر کرد و از فعالیت دستگاه های مختلف اجرایی و موکب های مستقر در این پایانه مرزی که مشغول به خدمت به زائران حسینی بودند، بازدید و با برخی از موکب داران با گویش و زبان عربی سخن گفت.

علوی از تلاش های بزرگ آنها در خدمت به عاشقان حسینی تقدیر کرد و اجر همگی را از خداوند متعال و حضرت سیدالشهدا (ع) خواستار شد.

موکب داران نیز در دیدار با وزیر اطلاعات با ندای لبیک یا حسین، لبیک یا خامنه ای و خواندن اشعار با زبان عربی در مدح اهل بیت (ع) از وی استقبال و با قهوه سنتی عربی و دادن چای پذیرایی کردند.

و چه زیباست محبت و علاقه دوطرفه مردم و خادمانشان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که اینگونه یک مقام امنیتی را در حلقه یکرنگی خود جای می دهند و از دیدنشان به وجد می آیند.

وزیر اطلاعات که این بازدید را با ادای احترام به شهدا آغاز کرد، در موکب و نمایشگاه شهدای منا نیز حضور یافت و یاد و خاطره شهدای مظلوم منا را نیز گرامی داشت.

علوی از دست اندرکاران این موکب که در راستای خدمت رسانی به زوار حسینی و بزرگ داشتن یاد و خاطره این شهدای والامقام تلاش می کردند، تشکر کرد.

موکب بهزیستی خوزستان که خادمان آن را افراد ناشنوا و روشندل تشکیل داده بودند، دیگر موکبی بود که پذیرای وزیر بود و علوی نیز از آنان که به عشق حضرت سیدالشهدا (ع) به زائران حسینی خدمت می کردند، قدردانی و از خدای متعال صحت و سلامتی و قبولی طاعات را برای آنان مسالت کرد.

مردم و زائران اربعین حسینی که در پایانه مرزی چذابه حضور داشتند، با دیدن وزیر اطلاعات به وجد آمدند و بسیار خودمانی و غیر رسمی با وزیر به گپ و گفت پرداختند. برخی از زائران در این گفت وگو خواستار رسیدگی به مشکلات عدم صدور ویزا، تردد زائران، امکانات و خدمات موجود بودند و از تلاش مسئولان و خادمان زائران حسینی تجلیل کردند.

وزیر اطلاعات در گفت و گو با خبرنگاران با تشکر و سپاس از نماینده ولی فقیه، استاندار خوزستان ، مسئولان اجرایی ، فرماندهان انتظامی و لشکری و سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت : امنیتی که امروز در کشور برقرار است هم مدیون مردم عزیز است که با اطلاع دادن هرگونه حرکات مشکوک به همکاران ما و هم مدیون هدایت های مقام معظم رهبری مدظله العالی و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران است که برای هماهنگ کردن دستگاه های امنیتی و انتظامی تلاش می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی همچنین در دیدار با فرمانده پلیس استان میسان عراق ضمن تشکر و سپاس از تلاش های دولت ، پلیس ، گذرنامه و مرزبانی کشور عراق در امر خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی گفت : ایران و عراق از یک خانواده می باشند و همه به عشق حضرت امام حسین (ع) تلاش می کنیم .

وی سپس در جمع کارکنان ، نیروهای مرزبانی و پلیس در پایانه مرزی چذابه حضور یافت و از روند نظارت بر مرز ، تردد ورود و خروج زائران بازدید و از تلاش های این عزیزان نیز تقدیر و تشکر کرد.

وزیر اطلاعات پس از آن به مرز مهران رفت و همچون مرز چذابه از روند خدمت رسانی به زایران اربعین حسینی اطلاع یافت.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین