کد خبر: ۱۳۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
علاوه بر پتانسیلی که برای توسعه و گسترش روابط اقتصادی وجود دارد، همکاری گمرکی بین دو کشور به توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان کمک خواهد کرد.
معاون وزیر اقتصاد کشومان در دیدار با نخست وزیر ارمنستان افزایش تعاملات تهران با ایروان را مورد بررسی قرار داند.

کارن کاراپتیان ضمن استقبال از مسعود کرباسیان، معاون وزیر اقتصاد و داریی و رئیس کل گمرک کشورمان و هیئت همراه او گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ارمنستان نه تنها به عنوان کشور دوست بلکه همکاری مهم است و گفتگوی سیاسی بین دو کشور در سطح عالی قرار دارد.

کاراپتیان ادامه داد: علاوه بر پتانسیلی که برای توسعه و گسترش روابط اقتصادی وجود دارد، همکاری گمرکی بین دو کشور به توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان کمک خواهد کرد.

نخست وزیر ارمنستان تأکید کرد: امروز در جلسه دولت به وزارتخانه های مربوطه دستور دادم تا گروه کاری را تشکیل دهند و در زمینه  افزایش صادرات محصولات ارمنستان از جمله مواد غذایی و مواد کشاورزی به ایران، با طرف ایرانی همکاری نمایند و همچنین با تجار ایرانی دورنمای  تأسیس منطقه اقتصادی آزاد در مناطق همرز با ایران را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه چنین فعالیت هایی امکاناتی متقابل و سودمند برای تجار دو کشور را فراهم می کند،افزود:   در این زمینه باید تلاش های لازم را به عمل آوریم.

رئیس کل گمرک ایران هم ضمن تبریک به کارن کاراپتیان به مناسبت انتصابش به عنوان نخست وزیر ارمنستان، برای او آرزوی موفقیت کرد.

 کرباسیان نتایج مذاکرات با وارتان هاروتیونیان، رئیس کمیته درآمد های دولتی ارمنستان را ارائه کرد و گفت: یک سری هماهنگی هایی به عمل آمده است و یادداشت تفاهم همکاری های گمرکی به امضا رسید. تبادل اطلاعات لازم از طریق الکترونیکی و اطلاع رسانی درباره مقررات گمرکی به شهروندان ارمنستان و ایران، همچنین همکاری و تبادل تجارب بین مناطق آزاد اقتصادی میان دو کشور، مهم تلقی شد.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم از طریق منطقه آزاد اقتصادی با اتحادیه اورآسیا هم همکاری کنیم. ارمنستان در این زمینه به عنوان پل ارتباطی میان ایران و اتحادیه اورآسیا خواهد بود که خواهد توانست به  اجرای برنامه های سرمایه گزاری مشترک کمک کنند.

کارن کاراپتیان در پاسخ خاطرنشان کرد: ارمنستان آماده است بستری مناسب برای مرتبط ساختن اتحادیه اورآسیا با ایران فراهم کنند.

نخست وزیر ارمنستان همچنین از بهسازی شرایط امور گمرکی دو کشور و اقدامات در راستای تسهیلات برای عبور و مرور به دو کشور استقبال کرد.
طرفین مسائل مورد علاقه دو طرف در خصوص حمل و نقل و توسعه همکاری در زمینه زیرساخت های ترانزیت را هم مورد بررسی قرار دادند.   



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین