|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۳۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
آنچه برای ما قابل تقدیر است این است که برخی هنرمندان ارزشمند جامعه، فساد دشمن را در هنر هفتم به تصویر می‌کشند و در برابر دیدگان جوانان قرار می‌دهند؛ یتیم خانه ایران از جمله همین فیلم‌هاست که یک برهه تاریخی را به تصویر می‌کشد و حضور انگلیسی‌ها در ایران را در سال 1295 تا 1297 نشان می‌دهد و کشتار آن‌ها را به تصویر می‌کشد.
امام جمعه مشهد گفت: سه کشور اروپایی متخصصان و عناصر امنیتی خود را به‌عنوان سفیر به ایران فرستاده‌اند تا در کشور ما عامل نفوذی داشته باشند.

آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار داشت: انسان زمانی که می‌خواهد کاری را صورت دهد اگر در حوزه استقلال اراده و قدرت خودش بخواهد اقدام کند، قدرتش محدود است، انسان چیزی را اراده می‌کند که احساس کند، توانش را دارد و خیلی از کارها را صورت نمی‌دهد چراکه از حوزه توان و قدرتش خارج است اما اگر اراده‌اش را در حوزه اراده خدا ببیند، توان خود را نیز در حوزه توان خداوند می‌بیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: این باور سبب می‌شود که انسان از کار خودش دست نکشد و از تصمیم خودش منصرف نشود ولو اینکه پیشرفت کار را در حوزه قدرت خودش نمی‌بیند، ذات مقدس پروردگار می‌فرماید: ای پیامبر به مردم بگو هیچ حادثه‌ای رخ نمی‌دهد مگر اینکه خدا برای شما مقدر کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: اگر اراده انسان در مسیر اراده خدا تعریف شود، سبب استحکام فکری انسان می‌شود و شک و تردید را در انسان از میان می‌برد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: خوشا به‌حال عزیزانی که در جاده کربلا با عشق و ناله یاحسین(ع) به سمت کربلا در حال حرکت هستند، در اربعین نخست اهل بیت(ع) به کربلا بازگشتند. آنچه مهم است این بوده که اهل‌بیت(ع) پیروزمندانه بازگشتند، یعنی این‌ها شام را که در اختیار بنی امیه‌بود فتح کردند، 1400 سال از این مسئله بازگشته و از قدرت یزیدی جز ذلت چیزی باقی نمانده است. انقلاب سیدالشهدا همگانی شد و کربلا به شکل انقلاب درآمد و دستگاه طاغوتی بنی‌امیه مفتضح شد.

وی افزود: محور پیروزی اهل بیت(ع) چه بود و چه شد که یک خانم زیر ضربات شلاق بر قدرت یزیدی پیروز شد؟ اینها مرعوب یزید نشدند، یزید شرایطی ایجاد کرد تا این‌ها مرعوب شوند؛ مهم این بود که اینها مرعوب قدرت یزید نشدند و همه چیز را در آن قدرت ندیدند و عنوان کردند، عظمتِ یزید را کوچک می‌شمارند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: محور تداوم انقلاب ما نیز همین است که مرعوب و مجذوب دشمن نشویم، مقام معظم رهبری در فرمایشات دو روز قبل خود دو نکته را فرمودند، نکته اول اینکه فرمودند مردم ما مجذوب غرب نیستند و نکته دوم اینکه برای اینکه مجذوب دشمن نشویم، باید بصیرت سیاسی پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه برای ما قابل تقدیر است این است که برخی هنرمندان ارزشمند جامعه، فساد دشمن را در هنر هفتم به تصویر می‌کشند و در برابر دیدگان جوانان قرار می‌دهند؛ یتیم خانه ایران از جمله همین فیلم‌هاست که یک برهه تاریخی را به تصویر می‌کشد و حضور انگلیسی‌ها در ایران را در سال 1295 تا 1297 نشان می‌دهد و کشتار آن‌ها را به تصویر می‌کشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: این جنایت انگلیسی‌ها در این فیلم به تصویر کشیده شده و اگر هنر پای انقلاب بیاید در بصیرت سیاسی ما چقدر موثر است؟ متاسفانه امروز در برابر این ناپاکی‌ها می‌بینیم اتحادیه اروپا می‌خواهد در ایران دفتر سیاسی باز کند و برخی از این مسئله ذوق‌زده شده‌اند و خبر آن را عنوان می‌کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: سه کشور اروپایی متخصصان و عناصر امنیتی خود را به‌عنوان سفیر به ایران فرستاده‌اند تا در کشور ما عامل نفوذی داشته باشند، این دفتر سیاسی اتحادیه اروپا چیست؟ سندی پس از برجام برای تنظیم روابط اتحادیه اروپا با ایران تنظیم شد که دارای چند ماده بود که شامل FATF و تضمین امنیت نفت و گاز اروپا توسط ایران و ماده سوم عدم برخورد با افراد دوتابعیتی بود.

وی افزود: در میان نخبگان سیاسی ما متاسفانه برخی که در رأس مسئولیت هستند، دوتابعیتی هستند؛ اخیراً برحسب تاکید مقام معظم رهبری افراد دوتابعیتی قرار شده از مسئولیت‌ها کنار گذاشته شوند.

امام جمعه مشهدمقدس بیان کرد: ماده چهارم این سند عدم حمایت از محور مقاومت در منطقه به‌ویژه حزب‌الله است و ماده پنجم محدودکردن فعالیت‌های موشکی و سپس کمک به حل بحران سوریه برحسب منافع آمریکا است، ماده هفتم برگزاری انتخابات بدون فیلتر شورای نگهبان است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: ماده هشتم اجرای مکانیزم حقوق بشر و پاسخ به گزارش احمد شهید است؛ ماده نهم این سند آزادی جاسوس‌های اروپایی در تهران است و سپس اینکه قوه قضائیه زیر نظر رهبری باید کنار برود و قاچاقچیان مواد مخدر اعدام نشوند. اینها برای این 10 ماده می‌خواهند یک دفتر سیاسی ایجاد کنند و دستگاه‌های دیپلماسی ما با این قضیه موافقت کردند. از دستگاه قضایی تشکر می‌کنم که با همه قدرت مقابل این تاسیس ایستاده؛ دفتر اتحادیه اروپا جاسوسخانه دوم آمریکا و مکانیزم و کارخانه نفوذ است اما برخی نخبگان ما اندازه بچه حزب‌اللهی‌ها بصیرت ندارند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین