|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۸
کد خبر: ۱۳۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
پرسپولیس در حال حاضر با 22 امتیاز در صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد.
 پرسپولیس در حال حاضر با 22 امتیاز در صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد.

لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 95-96 پس از برگزاری ده هفته، از روز هفتم آبان ماه به مدت یک ماه به دلیل اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای رویارویی با سوریه تعطیل شد و اینک به روزهای پایانی تعطیلات ناخواسته ای می رسیم که تا کنون سه بار در عرض ده هفته تکرار شده است! در پایان هفته دهم لیگ برتر، تیم پرسپولیس با 22 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و پس از این تیم، تراکتورسازی با 20 امتیاز و نفت تهران با 16 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

در این مطلب نگاهی داریم به عملکرد تیم پرسپولیس در طول ده هفته ای که از بازی های لیگ شانزدهم گذشته است:

یک آغاز خوب، همراه با کمترین نوسان ممکن

پرسپولیس، لیگ شانزدهم را با پیروزی یک بر صفر مقابل سایپا آغاز کرد. این تیم در هفته دوم با تساوی یک بر یک مقابل فولاد در ورزشگاه آزادی متوقف شد اما در هفته سوم موفق شد یک بر صفر از سد گسترش فولاد در تبریز بگذرد. سرخ پوشان در هفته چهارم نیز یک برد یک بر صفر دیگر را مقابل صبای قم به دست آوردند تا همه برانکو و نتایج تیمش را با کی روش و تیم ملی فوتبال ایران مقایسه کنند.

سرخ پوشان پایتخت در هفته پنجم مقابل تراکتورسازی، رقیب اصلی خود در صدر به نتیجه مساوی بدون گل دست یافتند و یک هفته بعد نیز همین نتیجه را در دربی سنتی پایتخت مقابل رقیب دیرینه خود استقلال تکرار کردند. این دو تساوی کمی پرسپولیس را از صدر دور کرد اما این تیم با سه برد از چهار بازی بعدی خود بار دیگر صدر را از تراکتورسازی گرفت. شاگردان برانکو یک هفته پس از دربی موفق شدند اولین پیروزی خود را با نتیجه ای به غیر از یک بر صفر رقم زده و سپاهان را در اصفهان، با نتیجه سه بر یک شکست دهند. آنها که راه پیروزی پرگل را به خوبی یافته بودند در هفته هشتم نیز سه بر صفر نفت را شکست دادند تا نشان دهند خط حمله شان نیز به مانند خط دفاعی شان حرف های زیادی برای گفتن دارد.

پرسپولیسی ها در هفته نهم به یک تساوی یک بر یک مقابل استقلال خوزستان در دیداری پرحاشیه در خوزستان رضایت دادند و پیش از تعطیلات و در هفته دهم نیز موفق شدند یک بر صفر صنعت نفت را شکست داده و با صدرنشینی راهی تعطیلات شوند.

نتایج پرسپولیس از دریچه آمار

آمار بردها: پرسپولیسی ها تا هفته دهم لیگ برتر، موفق شده اند که 60 درصد بازی های خود را با برد پشت سر بگذارند.

سرخ پوشان پایتخت از شش بردی که تا به اینجا کسب کرده اند، سه برد را در خانه و سه برد را در خارج از خانه کسب کرده اند که این موضوع نشان می دهد که شاگردان برانکو برای غلبه بر حریفان نیاز به حضور در ورزشگاه خانگی ندارند و همه جای ایران سرای آنهاست!

بهترین برد پرسپولیسی ها به پیروزی سه بر صفر آنها در هفته هشتم مقابل نفت تهران بر می گردد که در این دیدار حسین ماهینی، مهدی طارمی و کمال کامیابی نیا موفق شدند برای تیم خود گلزنی کنند.

آمار شکست ها و مساوی ها: پرسپولیسی ها تا کنون در لیگ شانزدهم شکستی را تجربه نکرده اند و به همراه تیم تراکتورسازی تبریز، تیم های بدون باخت فصل جاری می باشند.

پرسپولیسی ها در ده بازی که تا کنون در لیگ شانزدهم انجام داده اند، چهار بار به نتیجه مساوی دست یافته اند که همانند بردهایشان نصف این نتایج در خانه بوده و نصف دیگرش در خارج از خانه! آنها دو بار با نتیجه مساوی بدون گل از زمین خارج شده اند و دو بار نیز با نتیجه مساوی یک بر یک بازی خود را به پایان رسانده اند.

آمار گل های زده: پرسپولیس تا کنون در ده بازی قبلی خود موفق به زدن 12 گل شده است. طبق این آمار می توان گفت که این تیم در هر بازی به طور میانگین 1.2 گل به ثمر رسانده است.

از تعداد 12 گلی که پرسپولیسی ها تا کنون به ثمر رسانده اند، شش گل در خانه به ثمر رسیده و شش گل نیز در خارج از خانه که بازهم این مساله نشان می دهد، آنها میزبان بودن یا میهمان بودن چندان برایشان اهمیتی ندارد! مهدی طارمی نیز با زدن پنج گل، بهترین گلزن تیمش تا به اینجای کار می باشد.

طبق آماری که از گل های زده شده توسط پرسپولیسی ها به دست آمده، این تیم به طور میانگین برای به ثمر رساندن گل اول خود در هر بازی به 53 دقیقه زمان نیاز داشته است.

به گزارش طرفداری؛ لازم به ذکر است که شاگردان برانکو ایوانکوویچ در دو بازی از ده بازی اخیر خود موفق به زدن گل نشده اند که این دو بازی مربوط به دو تساوی بدون گل آنها مقابل تیم های تراکتورسازی و استقلال می شود.

آمار گل های خورده: پرسپولیس در ده هفته ای که از لیگ شانزدهم سپرده شده، تنها سه بار دروازه خود را باز شده دیده است که دو گل از این سه گل در خارج از خانه وارد دروازه این تیم شده است. تیم های فولاد، سپاهان و استقلال خوزستان، تیم هایی هستند که موفق شده اند دروازه پرسپولیس را در لیگ شانزدهم باز کنند.

علیرضا بیرانوند، سنگربان تیم پرسپولیس که فصل رویایی را در فوتبال باشگاهی و ملی در حال سپری کردن است، تا کنون در هفت بازی موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیمش شده است. چهار کلین شیت بیرانوند در بازی های داخلی و سه کلین شیت وی مربوط به بازی های خارج از خانه بوده است. وی با رقم زدن این آمار خوب، میانگین گل خورده تیمش در هر بازی را به عدد قابل توجه 0.3 رسانده است.

بازیکنان پرسپولیس از دریچه آمار

بیشترین دقایق حضور در میدان: سید جلال حسینی و حسین ماهینی با 900 دقیقه حضور در میدان که برابر است با حضور کامل در هر ده بازی تیم شان در لیگ شانزدهم بیشترین دقایق حضور را در بین سرخ پوشان از خود برجای گذاشته اند.

علاوه بر این دو بازیکن، محسن ربیع خواه، محمد انصاری، محسن مسلمان، مهدی طارمی و علی علیپور نیز در هر ده بازی تیم شان حضور داشته اند اما دقایق حضور آنها به طور کامل نبوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین