کد خبر: ۱۳۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
سه مقام ارشد نظامی کشورمان درباره احتمال تمدید 10 ساله قانون ضدبرجامی ایسا در آمریکا، واکنش قاطعی نشان دادند.
 سه مقام ارشد نظامی کشورمان درباره احتمال تمدید 10 ساله قانون ضدبرجامی ایسا در آمریکا، واکنش قاطعی نشان دادند.

اولین مورد سه شنبه شب و ساعاتی پیش از تصویب اولیه این قانون بود که شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، این اقدام را «لگد زدن به برجام» توصیف کرد و با بیان این که ملت ایران لگد زدن به برجام را بی پاسخ نمی گذارد، گفت: «پاسخ جمهوری اسلامی مبهوت کننده است.» شمخانی در تشریح واکنش ایران به بسته فنی تهیه شده اشاره کرد و گفت: در صورت «تحقق این لگد زدن» بسته تهیه شده را به سرعت اجرا می کنیم. ظریف پیشتر تصویب این قانون را مغایر با برجام دانسته و تأکید کرده بود برای تمدید این قانون باید تغییراتی در آن اعمال شود.

هشدار شدید وزیر دفاع درباره اشکال جدید تحریم

همزمان وزیر دفاع کشورمان با بیان این که هر گونه تعلل از برجام از سوی دولتمردان آمریکا هزینه‌های هنگفتی را برای اقدام‌کنندگان خواهد داشت، گفت: «امروز ممکن است دولت آمریکا و دشمنان به دنبال اشکال جدید تحریم‌ها باشند، اما باید مراقب باشند که هر گونه تعلل و نقد از برجام می‌تواند هزینه‌های هنگفتی برای دشمنان داشته باشد». سرتیپ دهقان به آمریکایی ها توصیه کرد «بیش از این آبروی نداشته خود را نبرند.» وی افزود: ابهام، بلاتکلیفی و تغییر مستمر در اظهارات دولتمردان جدید آمریکا درباره برجام به این دلیل است که امکان اجماع جهانی‌ برای بازگرداندن شرایط علیه ایران به قبل از برجام وجود ندارد.

صفوی: برهم زدن برجام یک اشتباه استراتژیک خواهد بود

همچنین سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در برنامه گفت و گوی ویژه تلویزیونی در این باره تصریح کرد: برهم زدن برجام یک اشتباه استراتژیک خواهد بود و اگر ترامپ بخواهد برجام را برهم بزند برای آمریکا گران تمام خواهد شد. به گفته رحیم صفوی «امروز ساختار تحریم‌ها شکسته است هر چند که آمریکا تلاش می‌کند نشان دهد این ساختار را حفظ کرده اما به آمریکا توصیه می‌کنیم که آبروی نداشته خود را بیش از این نبرد.»

مقام آگاه وزارت خارجه: ایران برای همه شرایط گزینه های مناسب را آماده کرده است

به گزارش خراسان، در همین حال یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه درخصوص تمدید قانون تحریم «ایسا» توسط مجلس نمایندگان آمریکا با تأکید بر این که «مصوبه مجلس نمایندگان به معنی تمدید این قانون نیست» گفت: رئیس جمهور آمریکا موظف به جلوگیری از آن است. به گزارش فارس این مقام آگاه افزود: در هر حال جمهوری اسلامی ایران برای همه شرایط گزینه های مناسب را آماده کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین