|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۸
کد خبر: ۱۳۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
این در حالی است که هم اکنون پل زائر مهران مملو از حمعیت است و سیل جمعیت مشتاق، در حال تردد به سمت پایانه مرزی مهران هستند، وضعیت ترافیکی در محور صالح آبهد به مهران نیمه سنگین است اما در حال حاضر تردد در ورودی پل زایر به شدت سنگین است.
با بسته شدن پایانه مرزی مهران هم اکنون هزاران نفر در این پایانه سرگردان هستند.

در حالی که مرز مهران صبح امروز از طرق کشور عراق بسته شده که هزاران زائر اربعین هم اکنون در پایانه مهران هستند، طبق گفته مسئولان استان امکان تردد هم وجود ندارد.

قرار بود مسئولان کشورمان درباره بازگشایی مرز مهران با مقامات عراقی رایزنی شود ولی تاکنون موفق به بازگشایی مرز نشده اند.

این در حالی است که هم اکنون پل زائر مهران مملو از حمعیت است و سیل جمعیت مشتاق، در حال تردد به سمت پایانه مرزی مهران هستند، وضعیت ترافیکی در محور صالح آبهد به مهران نیمه سنگین است اما در حال حاضر تردد در ورودی پل زایر به شدت سنگین است.

محمدرضا مروارید استاندار ایلام نیز اعلام کرد: علت بسته شدن مرز مهران، ازدحام جمعیت و قفل شدن جاده‌های این کشور بوده، اما رایزنی برای بازگشایی مجدد مرز در حال انجام است.

استاندار ایلام تصریح کرد: نیروی انتظامی از زوار درخواست دارند که برای خروج از کشور به مرزهای جنوبی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه امنیت در مرز مهران برقرار است، خاطر نشان کرد: متاسفانه زوار به توصیه‌های مسئولان مربوطه توجهی نکرده و همچنان اصرار به خروج از مرز مهران دارند.

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا نیز اعلام کرد : اکنون بار ترافیکی در شهر مهران و اطراف پارکینگ ها سنگین است ضمن اینکه ورود خودروها به محدوده شهری نیز همچنان ممنوع است.

وی گفت: با توجه به آغاز موجب بازگشت زائران از مرز مهران به داخل کشور، برنامه ریزی ها برای مهیا کردن شرایط مناسب در این بخش انجام شده تا در روند خروج آنها از مرز و شهر مهران تسهیل شود.

وی افزود: از خروجی های شهر ایلام اجازه حرکت در مسیر ایلام - مهران به خودروها داده نمی شود و کسانی که قصد عزیمت به مهران دارند باید از مسیر جایگزین ایلام - ملکشاهی - مهران تردد کنند.

به گفته وی، پلیس راه و راهنمایی و رانندگی استان های لرستان، کرمانشاه و مرکزی بدلیل بار سنگین و پر شدن ظرفیت مرز مهران از روز گذشته مانع حرکت خودروهای زائران به سمت این شهر می شوند و آنها را به مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان راهنمایی می کنند.

سردار مهری اظهار کرد: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اندیشیده شده ولی بدلیل افزایش حجم ترددها، زائران باید صبر و حوصله بخرج دهند زیرا جاده های ایلام ظرفیت و کشش این حجم خودرو را ندارد.








منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین