|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۳۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
رییس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تلاش دولت تدبیر وامید برکاهش بارترافیکی البرز با اجرای طرح های توسعه ای راه ها و قطار شهری است.
 رییس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تلاش دولت تدبیر وامید برکاهش بارترافیکی البرز با اجرای طرح های توسعه ای راه ها و قطار شهری است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران بخاطر استقبال بسیار گرم و پرشور مردم استان البرز از کاروان تدبیر و امید تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: بخاطر عدم توفیق درسایر شهرستان های البرز از مردم عذرخواهی می کنم لیکن برای هریک از شهرستان های استان یکی از مسئولان و وزرا به نمایندگی از رییس جمهوری حضور یافتند.

وی بیان داشت:به این شکل دوره اول سفرها که آغاز کرده بودیم درالبرزبه اتمام رسید و دور بعدی سفرهای استانی به سبک جدید آغاز خواهیم کردو ادامه می دهیم، امیدواریم فرصتی باشد که دردولت یازدهم به استان البرز سفر کنم .

رییس جمهوری گفت: امیدوارم بتوانم برنامه هایی که دراین سفر مورد تاکید قرار گرفته برای اجرایی شدن آنها اقدام شود زیرا البرز حائز اهمیت است، نه تنها برای مردم استان بلکه برای کشور.

وی ادامه داد: کمترایرانی است که درطول چندسال یکبار از کرج عبور نکند.

روحانی گفت: برخی از مشکلات البرز به دلیل قرار گرفتن در مسیر دیگر استان ها و همسایگی با تهران است .

وی اظهار داشت : تهران مرکز کشور بخشی از مشکلاتش بردوش استان البرز است، بسیارمهم است که بتوانیم بارسنگین ترافیکی استان البرز را تقلیل دهیم، این راهش این است که اتوبان شهید همت به کرج برسد تا رفت و آمد مردم تسهیل شود.

وی افزود: امیدواریم اوایل سال آینده این پروژه به بهره برداری برسانیم که برای استان و کشور مهم است، آزاد راه تهران - شمال هم امیدواریم اوایل سال آینده که فاز یک آن مهم است از تهران تا نزدیکی گچسر عملیاتی شود.

روحانی گفت: اکنون تعریض فاز 2 تهران شمال اقدام می کنیم لیکن زمان بر است.

رییس جمهوری اظهار داشت: همچنین خط ریلی تهران- کرج طبق برنامه وزارت راه و شهرسازی برای تسهیل در رفت وآمد مردم قرار است چهارخطه شود.

وی بیان داشت: دراین سفر 186میلیارتومان برای قطارشهری کرج اختصاص یافت.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:دربخش بهداشت ودرمان کارهای خوبی صورت گرفته و تا پایان دولت ادامه دارد.

رییس جمهوری اظهار داشت : قرار است تا پایان دولت یازدهم تعداد تخت های بیمارستانی البرز به 2100 تخت برسد، تلاش براین است این برنامه اجرایی و عملیاتی شود.

روحانی افزود: در بهداشت و درمان و دربخش گازرسانی اقدام های خوبی صورت گرفته و تا پایان دولت یازدهم در روستاها و شهرها انجام می شود.

وی گفت: در بقیه طرح ها مثل ورزشی حمایت می کنیم ، کرج درالمپیک افتخاراتی آفرید و یک بانوی جوان کرجی توانست مدال افتخار بعدازسالها کسب کند و من به عنوان دخترم از او یاد کردم و او هم امروز خودش را دختر من نامید.

وی بیان داشت: این امر نشان دهنده استعداد زنان و بانوان ماست که در برابر تمام کشورهای دنیا و منطقه نشان دهند که برخلاف تبلیغات بیگانگان،اسلام ضد زن نیست ودر نظام جمهوری اسلامی زنان دارای جایگاه خاص هستند.

وی افزود: اسلام بیشترین احترام را برای زنان قائل است و زنان جایگاه بالایی دارند و راه پیشرفت را اسلام برای زنان باز گذاشته است، یک زن در جامعه می تواند به مقامی برسد که از تمام مردان بالاتر باشد.

رییس جمهوری گفت: برای ما افتخار دارد که افتخارآفرینان ما از دیارالبرز هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امروز خوشحال شدم که در کل 89طرح در البرزافتتاح یا عملیات احداث آنها آغاز شد.

روحانی گفت: این امر نشان می دهد که البرز در مسیر توسعه است.

وی در خصوص انتقال آب و از بین رفتن زیستگاه ها در البرز گفت:بخشی از آب سدها هم اکنون به البرز تخصیص داده شده است، اگر آب از رودحانه به سمت تونل هدایت شود باید حق آبه را دنبال کرد، نباید گذاشت رودخانه و محیط زیست دچار صدمه شود.

رییس جمهوری در خصوص نقش اخلاق در اقتصاد بیان داشت: باید در آموزش های شهروندی فعالیت هایی داشته باشیم تا در رشد اقتصاد که دولت برای آن وقت گذاشته موفق شویم.

وی گفت: جذب سرمایه گذاری و توریسم نیاز دارد در حوزه فرهنگ و اخلاق ارتقاء یابیم.

وی در پاسخ به این سئوال که ما به عنوان افراد فعال در حوزه قلم چه کمکی می توانیم به دولت در جهت ارتقای اخلاق داشته باشیم و برنامه های دولت چیست در این حوزه ؟، گفت:سئوال بسیار مهمی است یعنی نه تنها ما اخلاق را نیاز داریم برای اینکه اقتصاد ما درست به حرکت درآید و اگر به اصول اخلاقی پایبند نباشیم جذب سرمایه ی داخلی و خارجی با مشکلاتی توام می شود.

وی گفت : نه تنها بحث گردشگری با اخلاق مرتبط است و ارتقای اخلاق در جذب گردشگر نقش دارد و ما برای اخلاق انقلاب کردیم، دین اسلام، قرآن مجید و ائمه (ع ) برای همین امر آمده اند، هدف بلند اسلام فضائل اخلاقی و ترویج آن و استقرار آن و متعهد شدن مردم نسبت به آن بود.

وی افزود: پیامبر(ص ) فرمودند من به خاطر اخلاق حسنه مبعوث شدم و ما برای توسعه و استقلال سیاسی انقلاب کردیم، ولی از همه این ها و حتی از امنیت مهمتر، اخلاق حسنه است.

وی گفت:در جامعه ما نباید آزار دیگران ، زخم زبان ، تهمت و افترا به دیگران و صدمه زدن به آبروی مردم باشد.

وی افزود: در اخلاق قانون موثر است و اجرای آن موثر است ولی مهمتر از قانون بخش فرهنگی آن است، یعنی مردم باید بدانند بدون اخلاق حسنه رفاه واقعی و اعتماد و استحکام خانواده و وحدت و انسجام و فداکاری امکان پذیر نیست .

روحانی ادامه داد:در این راه فرهنگی رسانه ها نقش مهمی دارند ، روزنامه ها خبرگزاری ها و فضای مجازی نقش دارند و مهمترین آن قبل از تبلیغ عمل است ، یعنی خود سایت و خبرگزاری و روزنامه باید خودش اول متعهد به اخلاق باشد و اگرنباشد و برای مردم تبلیغ کند تاثیرگذار نیست.

وی گفت: پس اخلاق و احیای آن برای ما یک اصل است و باید همه تلاش کنیم بخصوص آموزش و پرورش که در مدارس در دوران کودکی اخلاق را در جامعه نهادینه کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه پس از برجام فضای مناسبی برای حضور شرکت های خارجی فراهم شده، گفت: با همان شرایطی که اعلام کردیم اولا درفناوری سهیم باشیم و ثانیا با هم بازار صادراتی را داشته باشیم و قرار است 30درصد محصول به خارج صادر شود.

روحانی افزود: با این قرار شرکت های بزرگ آمدند ،برخی تفاهم و برخی قرارداد است و برخی اجرایی شده ،درهمین جلسه شورای اداری امروز آقای استاندار البرز گزارش داد حجم سرمایه خارجی 26 میلیون دلار درسال 92 ،امسال به 510میلیون دلار رسیده که این رقم نشان می دهد که شرایط برای طرح های مختلف آماده است.

وی گفت: سرمایه گذاری خوبی دراستان البرز صورت گرفته و بافضای امنیتی که دراستان وجود دارد امیدوارم توسعه بیشتری را شاهد باشیم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه جاده مخصوص کرج به علت عرض کم و انباشت ترافیک و افزایش طول زمان سفر دراین مسیر که ترانزیت در پیش دارد با مشکلاتی مواجه است ، اظهار داشت: با طرح اتوبان همت به کرج که دراین سفر 70میلیارد تومان برای تسریع دراین پروژه گذاشتیم این امر می تواند معضل اصلی را کاهش بدهد.

وی ادامه داد: توسعه جاده ها و تعریض آنها همواره جز برنامه است، مساله آزاد راه تهران شمال هم بارترافیکی که به سمت کرج می آید را حل می کند البته تا حدود گچسر است ولی معضل کرج را حل می کند این پروژه مهم است که باید دنبال بکنیم.

وی در پاسخ به سئوالی درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز درمناطق مختلف و در حاشیه سد طالقان و رودخانه ها گفت:یک سوء استفاده ای درکشورشاهد هستیم ، مخصوصا مناطقی که طبیعتش مزیت دارد، آن مزیت راخدا آفریده برای همه مردم که عده ای می خواهند اختصاصی کنند، درشمال در لب دریاها در جنگل ها و مراتع و جاهایی که خوش آب و هوا است هرجا که شرایط بهتر دارد سوء استفاده بیشترمی شود ،همه قوا همه باید دراین امر مهم تلاش کنیم .

وی ادامه داد: مرتع خواری و زمین خواری تجاوز به حقوق عامه مردم است، متاسفانه به نحو دیگر هم مشکلاتی داریم، وقتی بلندمرتبه سازی ها از حد متعارف بالا می رود سوء استفاده می شود، همه تلاش کنیم با این موضوع مبارزه کنیم ، دولت و وزارتخانه هایی مسئول هستند، جهاد کشاورزی مسکن و راه شهرسازی ، دادگستری و وزارت کشور اهتمام بیشتری به خرج بدهند.

رییس جمهوری گفت: بین قوای سه گانه هم تعامل بیشتری باشد به نفع مردم برای رفاه مردم و هم برای مسایل زیست محیطی که جزا اولویت ماست، از رسانه ها و رسانه ملی بخاطر تلاش همیشگی از نیروهای امنیتی تلاش داشتند تشکر کنم که درهراستانی زحمت مضاعف برای آنها داریم.

وی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج ، استاندار و مردم شریف البرز بخاطر مهمان نوازی تشکر کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین