|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۳۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که سفر رئیس جمهوری به استان البرز به عنوان آخرین سفر استانی رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، اتفاق مهمی است که مزایا و برکات فراوانی برای این استان دارد.
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که سفر رئیس جمهوری به استان البرز به عنوان آخرین سفر استانی رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، اتفاق مهمی است که مزایا و برکات فراوانی برای این استان دارد.

سیدرضا صالحی امیری در شورای اداری شهرستان نظرآباد استان البرز با یادآوری اینکه خبرهای خوبی در شورای اداری استان البرز توسط رییس جمهوری مطرح شد، افزود: هفته گذشته هنگام برنامه ریزی برای مقدمات این سفر، پروژه های بسیاری برای توسعه استان البرز در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: برای قرار گرفتن استان البرز در مسیر توسعه، جلساتی با حضور وزرا و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد و به منظور تامین بودجه لازم جهت رشد و توسعه البرز که پشتوانه بزرگی برای استان تهران محسوب می شود، تصمیم های موثر و کارسازی انجام شد.
وی تاکید کرد: در حوزه راهسازی، جاده ها، راههای روستایی، کشاورزی، صنعت و آب که بخش بسیار مهم و جدی است و نیز سایر حوزه های استان البرز تصمیم های خوب و اساسی گرفته شد.

** 43 میلیارد تومان برای توسعه فرهنگی البرز تامین اعتبار شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ و با هدف توسعه زیرسات های فرهنگی البرز 43 میلیارد تومان تامین اعتبار شده تا بتوانیم با تحقق آن قدم هایی را برای این استان برداریم.

**افزایش شمار زایران ایران به دو میلیون نفر در اربعین حسینی قابل پیش بینی است

صالحی امیری یادآور شد: شب گذشته که برای بدرقه زایران در منطقه مهران بودم، طبق آمار مشخص شد که 520 هزار نفر از مرز شلمچه، 300 هزار نفر چزابه و 800 هزار نفر از مرز مهران وارد کشور عراق شده اند.

وی گفت: با روند فعلی می توان پیش بینی کرد که شمار زایران ایران در اربعین حسینی امسال به دو میلیون نفر برسد.

وی تاکید کرد: انقلاب ما با خون آقا اباعبدالله الحسین (ع) زنده است و همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم، همانگونه که شهدا نیز امروز راه کربلا را تداوم بخشیده اند.

** ثبات انسجام ملی سرلوحه برنامه های دولت است

صالحی امیری گفت: اکنون بهترین سیاست دولت در کشور وجود ثبات و آرامش در داخل و امنیت در منطقه است، ضمن اینکه دولت نه تنها اساسا به فکر تخریب و حاشیه نیست که تامین نیازهای مردم و ایجاد ثبات و انسجام ملی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی تاکید کرد: همه مدیران کشور باید ضمن پرهیز از هرگونه حاشیه، با عبور از ناارامی و بی ثباتی، بیشتر به فکر تامین ثبات و آرامش باشند، تا بتوانند از این راه مشکلات و موانع را پشت سر بگذارند و این مساله بسیار مهمی است که اعضای کابینه دولت تدبیر و امید به آن وفادار هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسامی ادامه داد: این دولت جناحی نیست و متعلق به حزب خاصی هم نیست و همه احزاب آزادند و همه جناحها می توانند در صحنه های مختلف حضور داشته و فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه نگاه ملی، نماد مدیریت این دولت به شمار می رود و مدیران فراجناحی و فراحزبی هستند، گفت: مدیران در این دولت به قدرت برای ملت معتقدند و چیزی برای خود قایل نیستند، چراکه نیاز امروز کشور ما انسجام و وحدت ملی است.

** امنیت کشور با تدابیر مقام معظم رهبری و هوشمندی و مدیریت رییس دولت تامین شده است

صالحی امیری افزود: در شرایط فعلی منطقه که پر از خصم و دشمنی است، هیچکس باور نداشت کشور ما از این امینت قوی برخوردار باشد و این امنیت با تدابیر مقام معظم رهبری و هوشمندی و مدیریت رییس دولت با دفاع از منافع ملی تامین و تحقق یافته است.

وی با تاکید براینکه ایران اسلامی در تحولات منطقه نقش اساسی ایفا می کند، گفت: امروز انقلابی بودن، با اتکا به ملت و درک اهمیت امنیت و منافع ملی تحقق می یابد و جامعه و مردم باید بتوانند در تمام زمینه ها احساس امنیت کنند.

**موفقیت برجام بین آمریکا و اسراییل شکاف ایجاد کرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه امروز موفقیت برجام و نتایج حاصل از آن، بین آمریکا و اسراییل ایجاد شکاف کرده است، افزود: واقعیت این است که قضیه برجام در چارچوب منافع ملی شکل گرفت و اگر برجام به نتیجه نمی رسید، جایگزین آن جنگ بود.

صالحی امیری گفت: وقتی ما می توانیم با قدرت نرم و مذاکره منافع و مصالح ملی خود را تامین کنیم، چه ضرورتی به قدرت سخت و جنگ وجود دارد، واقعا چرا برخی ها اصرار دارند، بگویند که منافع و مصالح ملی از راه مذاکره قابل تحقق نیست.

وی با اشاره به اینکه اکنون نتیجه ای خوشحال کننده مبنی بر تحکیم اقتدار ملی و منافع ملی، همزمان با گردش سانتریفیوژها نمایان است، افزود: اینها نشانه انسجام و و وحدت داخلی و ملی است که هرگونه شکاف، شایعات و انگی نمی تواند تاثیری براین وحدت و انسجام داشته باشد، ضمن اینکه برای تامین منافع و مصالح ملی باید باهم متحد و منسجم باشیم.

**تعامل با دنیا با هدف تامین منافع ملی

صالحی امیری با تاکید براینکه دولت امروزه با هدف تامین منافع ملی، درصدد تعامل با دنیا است، گفت: برای دست یابی به این هدف باید کشور را از هرگونه حاشیه دور سازیم، چرا که امروز مردم ما بیش از هرچیز به اشتغال، تامین معیشت، بهداشت و مقابله با بیکاری نیاز دارند.

وی یادآور شد: دولت طی یک سال اخیر فعالیت های چشمگیری در زمینه های مختلف انجام داده است که فعال سازی 15 هزار کارگاه کوچک و متوسط، تخصیص 30 هزار میلیارد تومان بودجه برای آموزش و پرورش و تامین شش هزار و 500 میلیارد تومان در حوزه بهداشت و سلامت، از جمله آنها است.

وی گفت: در حوزه صنعت نیز قدم های بسیار خوب و موثری برداشته شده است، هرچند دولت مظلوم واقع شده و نمی تواند آنگونه که باید و شاید از خود دفاع کند.

وی افزود: در قضیه برجام نیز مسایلی وجود دارد که قابل گفتن نیست و ای کاش می شد منفعت و مزایای این توافق بطور کامل بیان شود تا مردم بفهمند که این اقدام چه مزایای ارزشمندی درپی داشته است.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اگر مخالفان اجازه دهند، دولت می تواند در تامین منافع ملی با سرعت بیشتری عمل کند، هرچند برخی ها به دنبال متوقف کردن این قطار پیشرفت هستند که این رفتار بسیار به دور از اخلاق است.

صالحی امیری افزود: اخلاق گرایی در کار یک ارزش بسیار مهم است، همانگونه که امام راحل نیز بر آن تاکید داشتند و بد اخلاقی نیز همان چیزی است که همچون موریانه همه چیز را از داخل می جود و از بین می برد.

در جلسه شورای اداری شهرستان نظرآباد فرماندار این شهرستان نیز گزارشی از ظرفیت ها، توانمندی، نیازها و کاستی این شهرستان ارایه کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین