|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۳۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
یک زن و ۲ مرد پس از آشنایی با پیرمرد دلار فروش، نقشه سرقت از گاوصندوق خانه‌اش را کشیدند.
 یک زن و ۲ مرد پس از آشنایی با پیرمرد دلار فروش، نقشه سرقت از گاوصندوق خانه‌اش را کشیدند.

آنها برای سرقت دلار قدم به خانه پیرمرد گذاشتند اما نه‌تنها دلاری گیرشان نیامد، که دست به جنایت نیز زدند.16اردیبهشت سال 93وقتی جسد پیرمردی 80ساله در طبقه اول ساختمانی مسکونی حوالی میدان فردوسی پیدا شد، تیمی از کارآگاهان جنایی راهی محل حادثه شدند. قربانی با دست و پا و دهان بسته در سالن پذیرایی افتاده و آنطور که مشخص بود بر اثر خفگی جانش را از دست داده بود. او تنها زندگی می‌کرد و همسایه‌ها می‌گفتند چند ساعت قبل‌تر سر و صدایی از خانه‌اش شنیده بودند. پس از آن نیز متوجه باز بودن در آپارتمان او شده و پس از ورود به آنجا با جسد او روبه‌رو شده بودند.

کارآگاهان در جریان بررسی‌ها متوجه شدند پیرمرد برادری داشته که گاهی به او سر می‌زده است. این مرد وقتی در جریان حادثه قرار گرفت، خود را به خانه برادرش رساند و در تحقیقات به کارآگاهان گفت: ‌برادرم در محدوده میدان فردوسی دلار خرید و فروش می‌کرد. داخل گاوصندوقش نیز اسناد مالکیت خانه‌اش به همراه مقداری پول بود که همه آنها سرقت شده است.
با این اطلاعات، فرضیه اینکه اموال پیرمرد قربانی سرقت شده است، مدنظر قرار گرفت.

2 سال بعد
30‌ماه از این جنایت مرموز گذشته و هنوز عاملان قتل شناسایی نشده بودند. آنها سعی کرده بودند ردپایی از خود بر جای نگذارند اما فکرش را نمی‌کردند که سرانجام دستشان رو می‌شود. گره این پرونده اول آبان‌ماه امسال زمانی‌که فردی به یکی از مراکز ثبت اسناد رفته و قصد انتقال سند یک آپارتمان را داشت باز شد؛ چراکه سند متعلق به خانه مقتول بود. این شخص بازداشت شد و در بازجویی‌ها گفت: من از قتل پیرمرد بی‌اطلاع هستم و ملک را چند روز پیش به مبلغ 400میلیون تومان از شخصی به نام مصطفی خریدم. محل معامله ما دفتر وکالتی در محدوده هفت‌تیر بود و اطلاعات دیگری درباره این فرد ندارم.

کارآگاهان که احتمال می‌دادند مصطفی یکی از عاملان جنایت است او را در همان دفتر وکالت دستگیر کردند. در بازرسی آنجا تعدادی مهر و اوراق جعلی کشف شد و بررسی‌ها حکایت از این داشت که مصطفی در پوشش دفتر وکالت، املاک بلاصاحب یا متعلق به افراد سالخورده را شناسایی و اقدام به فروش آنها با مدارک جعلی می‌کند. او دربازجویی‌ها راز جنایت را فاش کرد و گفت: طراحی نقشه سرقت از خانه پیرمرد را با کمک زنی به نام ساغر معروف به مریم کشیدم.

او پیرمرد را می‌شناخت و روز حادثه از میدان انقلاب یک کاسه ‌آش خرید و به بهانه اینکه نذری است به خانه پیرمرد رفت. مردی به نام عباس نیز با ما همدست بود. نیت ما فقط سرقت بود اما ناخواسته به جنایت ختم شد. آن روز وقتی مریم با کاسه ‌آش مقابل خانه پیرمرد رفت، پشت سرش من و عباس هم وارد خانه شدیم. دست و پای پیرمرد را گرفتیم که او شروع کرد به سر و صدا کردن. او را به داخل خانه هل دادیم و در را بستیم. همان لحظه پیرمرد فریاد کشید و ما دهانش را محکم گرفته بودیم تا نتواند از همسایه‌ها کمک بخواهد. پس از چند دقیقه متوجه شدیم پیرمرد فوت شده است.

وی ادامه داد: فکر می‌کردیم به‌خاطر شغل پیرمرد، دلار زیادی داخل گاوصندوقش است اما پس از بازکردن آن حتی یک دلار هم داخلش نبود. تنها یک میلیون و 800هزارتومان پول به همراه تعدادی اسناد مالکیت خانه پیرمرد بود که به هرکدام از ما فقط 600هزارتومان رسید و من اسناد مالکیت را برداشتم تا وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد، خانه او را بفروشم اما دستم رو شد.

در ادامه کارآگاهان 2همدست وی را دستگیر کردند و در این میان مریم مدعی شد در جنایت نقشی نداشته و وظیفه‌اش این بوده که 2نفر دیگر را به خانه پیرمرد ببرد. 2متهم اصلی این باند دیروز برای انجام تحقیقات به شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران منتقل شدند و وقتی پیش روی قاضی مرشدلو قرار گرفتند به بیان جزئیات ماجرا پرداختند. سومین عضو باند که 2روز پیش در یکی از استان‌ها دستگیر شده بود در بازجویی‌ها گفت: من روحم از قتل خبر نداشت.

نیت ما فقط سرقت بود. مصطفی یکی از دوستانم بود و به من گفت که پیرمردی را می‌شناسد که دلارفروش است و مقدار زیادی دلار در خانه‌اش دارد. وقتی ماجرای سرقت را با من درمیان گذاشت، مخالفت کردم. اما او می‌گفت پول خوبی گیرمان می‌آید و وسوسه‌ام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، نمی‌خواستم همکاری کنم اما وقتی گفت تو عرضه این کارها را نداری و به درد نمی‌خوری، حسابی ناراحت شدم و به غیرتم برخورد. همین شد که تصمیم به همکاری گرفتم اما آنچه نصیبم شد فقط 600هزارتومان بود و اتهام قتل. ما از ترس دستگیری دهان پیرمرد را گرفتیم و همین باعث مرگش شد. فکرش را نمی‌کردم که او مرده باشد.

سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی نیز گفت: متهمان برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند و بررسی‌ها در این پرونده ادامه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین