کد خبر: ۱۳۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
در بازرسی از مخفیگاه دزدان، مقادیر زیادی تجهیزات مانند شوکر، اسپری، بی سیم قلابی، گوشی تلفن، چراغ قوه های پلیسی و ... کشف و ضبط شد.
 اعضای یک باند شش نفره پژوسوار که با جعل عناوین نظامی و انتظامی و با پاشیدن اسپری به سر و صورت شهروندان از آنان زورگیری می کردند با تلاش ماموران تجسس کلانتری مشهد در حالی دستگیر شدندکه تاکنون به 42 فقره سرقت در تهران و مشهد اعتراف کرده اند.

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح جزئیات دستگیری اعضای این باند خطرناک که از سوی دادسرای استان تهران نیز تحت تعقیب هستند گفت: در پی افزایش پرونده های زورگیری با جعل عناوین نظامی و انتظامی که توسط یک باند پژوسوار در مشهد انجام می شد تلاش ماموران انتظامی برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند آغاز شد.

سرهنگ «محمد بوستانی» افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع گروه ویژه ای از ماموران تجسس کلانتری مصلی با نظارت مستقیم سرهنگ «علی بانژاد» (سرکلانتر شرق مشهد) وارد عمل شدند تا با تجزیه و تحلیل اطلاعاتی به شناسایی اعضای این باند بپردازند. رئیس پلیس مشهد تصریح کرد: در حالی که رصدهای اطلاعاتی گروه ویژه پلیس با هدایت سرگرد ملکی (رئیس کلانتری مصلی) در محل های وقوع جرم ادامه داشت دو جوان بلوچ نیز طی گزارشی به نیروهای انتظامی اعلام کردند که مورد زورگیری پژوسواران مامورنما قرار گرفته اند .شاکیان اظهار کردند: در کنار صدمتری مشهد ایستاده بودیم که افرادی با در دست داشتن بی سیم و شوکر خود را مامور معرفی کردند و سپس اموالمان را با پاشیدن اسپری به صورتمان ربودند. سرهنگ بوستانی خاطرنشان کرد: با مشخصاتی که شاکیان در اختیار پلیس قرار دادند، عملیات وارد مرحله جدیدی شد تا این که پس از 3 روز ردیابی های اطلاعاتی، جوان 24 ساله ای که راننده پژوسواران بود، دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت. این متهم در حالی همدستان خود را به پلیس لو داد که مشخص شد اعضای این باند مخوف منزلی را در مشهد اجاره کرده اند و به اقدامات مجرمانه خود ادامه می دهند. فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به تحقیقات شبانه روزی درباره اعضای این باند خاطرنشان کرد: با توجه به این که احتمال می رفت دزدان مخوف مسلح باشند، عملیات دستگیری آنان با تدابیر ویژه ای در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد آنان از سوی دادسرای تهران نیز تحت تعقیب قرار دارند.

سرهنگ محمد بوستانی اضافه کرد: ماموران تجسس پس از شناسایی مخفیگاه متهمان و با کسب دستورات قضایی از قاضی موحدی راد (معاون دادستان مشهد) عملیات محاصره را آغاز کردند و موفق شدند 5 عضو دیگر این باند را که یکی از آن ها همسر یکی از متهمان است، دستگیر کنند.

وی یادآور شد: در بازرسی از مخفیگاه دزدان، مقادیر زیادی تجهیزات مانند شوکر، اسپری، بی سیم قلابی، گوشی تلفن، چراغ قوه های پلیسی و ... کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس مشهد با اشاره به اعترافات اعضای این باند گفت: متهمان که تحت بازجویی های تخصصی قرار گرفته اند در مراحل اولیه اعترافات خود پرده از 42 فقره زورگیری در مشهد و تهران برداشتند. وی افزود: اعضای این باند در اعترافات خود اظهار کردند: با توجه به این که شناختی از خیابان های مشهد نداشتیم و احتمال می دادیم به خاطر همین موضوع دستگیر شویم طعمه های خود را در کنار صدمتری فجر انتخاب می کردیم و آنان را با این ترفند که شما مظنون به زورگیری هستید به داخل پژو 405 سفید رنگ می کشاندیم و از آنان می خواستیم جیب هایشان را خالی کنند سپس با این حیله که کارت عابر بانک شما مسروقه است اگر راست می گویید رمز کارت چیست؟ وجوه نقدی، گوشی تلفن و کارت های بانکی آنان را می ربودیم.

سرهنگ بوستانی گفت: اعضای این باند همچنین در اظهارات خود به 20 فقره زورگیری با همین شیوه در تهران اعتراف کرده و گفتند: به خاطر خلاف کاری های متعدد از سوی دستگاه قضایی تهران تحت تعقیب بودیم به طوری که حکم تیر برای ما صادر شده است. به همین خاطر ما به مشهد گریختیم و در این جا با اجاره کردن یک منزل از 4 ماه قبل به زورگیری هایمان ادامه دادیم. به گفته فرمانده انتظامی مشهد، تحقیقات پلیسی از اعضای این باند برای کشف دیگر جرایم احتمالی آنان ادامه دارد.

منبع: خراسان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین