|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
»
کد خبر: ۱۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۴
یک استاد دانشگاه با اشاره به این‌که توافق هسته‌یی ژنو یک دستاورد مثبت است، خاطرنشان کرد: ما باید از دولت حمایت کنیم که این توافق جنبه عملی پیدا کند.
جواد اطاعت در مراسم سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار با بیان این‌که در توافقنامه ژنو تصریح شده است که ایران حق غنی‌سازی اورانیوم دارد،افزود: با این وجود مسوولان آمریکا برای مصرف داخلی خود به این حق ایران اذعان نمی‌کنند.

وی همچنین گفت: امتیازاتی که در ژنو به طرف غربی داده‌ایم، ارزش امتیازاتی را که گرفته‌ایم داشته است. دولت با رویکرد واقع‌بینانه‌ای این توافقنامه را پذیرفته است و من امیدوارم گام‌های بعدی هم برداشته شود تا کشور از این مخمصه رهایی یابد.

این استاد دانشگاه شهیدبهشتی همچنین افزود: ما باید با جهان رویکرد تعاملی داشته باشیم و با امکانات خود به سمت توسعه پیش برویم و بدانیم سرشاخ شدن با آمریکا برای کشور ما منافعی در بر ندارد.

اطاعت در پایان افزود: آمریکا به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه فقط به دنبال محاصره و تضعیف ایران است تا ایران را به عنوان یک الگوی منفی معرفی کند. اکنون آمریکا در مقابل ونزوئلا، برزیل را به عنوان الگوی مثبت و در مقابل کوبا، پاناما را به عنوان یک الگوی مثبت معرفی کرده و به دنبال این است که در آسیا ایران را به عنوان یک الگوی منفی و ترکیه را به عنوان یک الگوی مثبت معرفی کند.
منبع: ایسنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین