»
معاون اول رییس جمهور:ب
کد خبر: ۱۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱
معاون اول رییس جمهور، با تاکید بر این‌که دامن زدن به خشونت در سوریه به نفع مردم نیست، تصریح کرد: باید مشکل سوریه با گفت‌وگو و تعامل حل شود.
اسحاق جهانگیری پس از استقبال رسمی از نخست‌وزیر عراق، در مجموعه سعدآباد تهران و انجام مذاکرات دوجانبه در جمع خبرنگاران در نشست خبری با بیان این‌که نظر دو طرف ارتقای روابط بین‌المللی و منطقه‌ای است، اظهار کرد: ما با دولت مردمی عراق همکاری خوبی داشته‌ایم و در این گفت‌وگوها توافقات مناسبی به ثمر آمد.

وی با بیان این‌که توسعه مناسبات دوجانبه در دستور کار دو طرف ایران و عراق است، افزود: توسعه مناسبات اقتصادی مورد تاکید طرفین است و برای شرکت‌های ایرانی فرصت‌های مناسبی در عراق وجود دارد که در زمینه‌های مختلف گاز و نفت و مسکن و پروژه‌های عمرانی و تجاری فعالیت‌های مناسبی انجام دهند که مورد تاکید دولت عراق باشد.

جهانگیری با اشاره به این‌که در زمینه مسائل منطقه‌ای نیز بین دو طرف تفاهم کامل وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما با عراق در مقابل تروریست‌ها که در منطقه به مشکل جدی تبدیل شده‌اند، مبارزه خواهیم کرد و در این زمینه تعامل مناسب وجود دارد که در مجامع رسمی و بین‌المللی کارهای جدی انجام دهیم و امیدواریم با سفر نخست‌وزیر مناسبات ما روز به روز توسعه و گسترش یابد.

جهانگیری در ادامه این نشست در جواب سوال خبرنگار عراقی مبنی بر این‌که آیا می‌توان محور میانه‌رویی برای حل تندروی‌ها در سوریه ایجاد کرد، گفت: توقف خشونت در منطقه از جمله نیازهای مردم منطقه است که خشونت هرچه سریع‌تر متوقف شود که اراده سیاسی در سطوح بالای مدیران کشورها پیش نیاز اصلی این مساله است که این اراده در عراق و ایران وجود دارد تا با هم تلاش کنند که خشونت و افراطی‌گری در منطقه متوقف شود.

جهانگیری افزود: در مورد سوریه از ابتدا نظر ما با عراق در راه‌حل سیاسی بوده است، چون دامن زدن به خشونت در سوریه به نفع مردم نیست و باید مشکل سوریه با گفت‌وگو و تعامل حل شود و امیدواریم در ژنو2 در مساله حل مشکلات سوریه با کمک کشورهای منطقه به تفاهم برسیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین