|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۳۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳
از پیامدهای برگزاری اجلاس شورای جهانی صنایع دستی در ایران اقدام به حضور کشورهایی است که تاکنون فعالیت خاصی در این حوزه نداشتند، از جمله عربستان که سعی دارد خود را همپای سایر کشورهای صاحب نام در حوزه صنایع دستی در معرض دید جهانی قرار دهد.
 مشاور امور بین الملل معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در راستای برگزاری هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان و حضور اکثر کشورهای عضو شورای جهانی در اجلاس فوق و رخدادهای وابسته به آن اظهار داشت: پس از برگزاری هجدهمین مجمع عمومی شورای جهانی صنایع دستی و انجام نشست‌ها، کارگاه‌ها و سمینارهای علمی موج جدیدی از برپایی رخدادهای نمایشگاهی و فستیوال‌ها در حوزه صنایع دستی در دنیا به ویژه در منطقه آسیا و اقیانوسیه رخ داده است.

وی افزود: نکته قابل توجه در این زمینه اقدام به حضور کشورهایی است که تاکنون فعالیت خاصی در این حوزه نداشتند، و در عرصه فعالیت‌های نمایشگاهی حضور قابل توجهی نداشتند، این کشورها سعی دارند خود را همپای سایر کشورهای صاحب نام در حوزه صنایع دستی در معرض دید جهانی قرار دهند.

شیوا با تاکید بر تلاش برخی کشورها برای حضور گسترده تر در فعالیت‌های بین المللی در حوزه صنایع دستی گفت: نمونه قابل ذکر در این زمینه کشور عربستان سعودی است که از 17 تا 20 آبان ماه سال جاری مطابق با 7 تا 10 نوامبر 2016 اقدام به برگزاری نمایشگاه تجاری بین المللی طراحی در حوزه هنر و صنایع دستی کرده است.

وی یادآور شد: باید این نکته را یادآوری کنم که این نخستین بار است که کشورهایی مانند عربستان اقدام به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در مقیاس بین المللی می‌کنند. این مهم خود نشان از افزایش توجه به حوزه صنایع دستی و بیشتر شدن فعالیت‌ها در این حوزه دارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین