|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۷
»
کد خبر: ۱۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در یادداشتی کوتاه بر روی صفحه شخصی خود در فیس بوک تاکید کرد که در دولت یازدهم بنای ما استفاده از نظرات کارشناسان، حتی کارشناسان خارج از مجموعه دولت است.
متن این یادداشت به شرح ذیل است:

"دوستان سلام

امروز بیش از 100 روز است که از آغاز مسئولیتم در پست معاونت اول ریاست جمهوری می گذرد. پذیرفتن این بار امانت و بر دوش کشیدن این مسئولیت سنگین در حوزه اجرا، پس از مشاهده حرکت ستایش آمیز و حضور مردم در 24 خردادماه امسال و درک مشکلات و نیازهای ایران عزیز برایم آسان شد.

دوستان؛

اگرچه در روزها و ماه های اخیر سعی کرده ام تا ارتباط خود را با شما حفظ کنم اما این انتظار را به حق می دانم که گزارش کارهایم را اکنون که به گردونه سخت اجرا بازگشته ام حتی الامکان با شما در میان بگذارم.

واقعیتش این است که در دوره قبل که به یمن دولت های نهم و دهم از کار دولتی معاف شده بودم دوستان و همکاران در مجله صنعت و توسعه صفحه‌ای در «فیس بوک» برای ارتباط با مخاطبان به من اختصاص دادند و من هم پذیرفتم و تا پیش از انتخابات نیز چند «پست» نوشتم و تصمیم دارم تا از این مجرا بیشتر با شما صحبت کرده و مسائل را در میان بگذارم؛ چرا که اعتقاد دارم هیچ دولت و هیچ دولتمردی در کار و رفع مشکلات کشور موفق نخواهد شد، مگر با تکیه به قدرت مردم و بهره گیری از مشورت جمع.

دوستان؛

یکی از مهمترین وظایف و فعالیت های رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور، هماهنگی و نظارت بین دستگاه ها و همچنین اداره دولت و تنظیم مصوبات و لوایح است که بهتر می دانید هرکدام از آنها مستلزم صرف ساعت ها کار کارشناسی با حضور وزرا، معاونین و روسای سازمان هاست. به ویژه آنکه در دولت یازدهم بنای ما استفاده از نظرات کارشناسان، حتی کارشناسان خارج از مجموعه دولت است.

نیک می‌دانید که ایران ما در عرصه های مختلف با مسائلی رو به روست که حل و فصل و برنامه ریزی مدبرانه برای هریک از آنها حجم کار بالا و نفس گیری را می طلبد. مثلا در روزهایی از سال، مثل این روزها که بحث بودجه در دولت مطرح است؛ صبح و عصر جلسه فوق العاده داریم و اینها علاوه بر جلسات کمیسیون هاست که به موازات دولت با حضور اعضای کابینه و کارشناسان برگزار می شود تا ارائه بودجه مانند سال های قبل با تاخیر مواجه نشود و بتوانیم بودجه ای واقعی و کاربردی و متناسب با درآمدها و هزینه های کشور تحویل دهیم.

دوستان؛

در شرایط حاضر هم «کامنت» های شما را می خوانم و از آنها استفاده می کنم و در برخی موارد که احساس کنم پیشنهادهای شما قابلیت اجرا دارد و نفع عمومی در محقق شدنشان نهفته است به واحدهای ذیربط ارجاع می دهم و خوشحالم بگویم که گاهی ساعت ها روی اینگونه پیشنهادها کار می شود.

امیدوارم در فرصت های آتی بتوانم شما را در جریان برخی از این موارد قرار دهم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین