کد خبر: ۱۳۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: در ۴۵ روز نخست پاییز آمار مردودی های خودروها در تست آلایندگی از ۷ درصد به ۱۸ درصد ارتقا پیدا کرده است.
 مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: در ۴۵ روز نخست پاییز آمار مردودی های خودروها در تست آلایندگی از ۷ درصد به ۱۸ درصد ارتقا پیدا کرده است.

نواب حسینی منش با اشاره به اینکه موضوع معاینه فنی معمولا با انگیزه بهره برداری سیاسی مطرح می شود، گفت: معضل آلودگی هوا بحث کاملا روشن و واضحی است و همه می دانند که خودورها سهم عمده ای در آلودگی هوای تهران ایفا می کنند.
 
وی با انتقاد با از طولانی شدن روند بررسی لایحه هوای پاک در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ۴ بند از این لایحه بررسی شد و بقیه بندها به شور دوم رفت تا این لایحه مجددا در ۴ کمیسیون دیگر بررسی شود و مجددا دوباره در صحن علنی مجلس مطرح شود، بنابراین دوباره تصویب کاهش سن معاینه فنی خودروها از ۵ سال به دو سال به تاخیر افتاد.
 
حسینی منش با انتقاد از میزان رشد مردودی ها به دلیل تست های آلایندگی گفت: در ۱۵ روز نخست آبان ماه ۱۸ درصد از خودورها به دلیل تست آلایندگی مردود شده ند این درحالی است که این آمار در ماه گذشته یعنی مهر ماه در حدود ۷ درصد بوده است که رشد این آمار از وضعیت نامناسب خودورها در بحث معاینه فنی دلالت می کند.
 
وی با تاکید بر اینکه این آمار تکان دهنده ای است افزود: متاسفانه این وضعیت نشان دهنده فاصله خودورها از استانداردها است و نشان می دهد خودورهای بی کیفیت در شهر جولان می دهند.
 
به گفته حسینی منش در ۴۵ روز نخست پاییز امسال آمار مردودی خودورها به واسطه آلایندگی از ۷ درصد به ۱۸ درصد رسیده است واین وضعیت به ما هشدار می دهد تا همکاری منسجمی در زمینه کنترل آلایندگی خودورها وجود نداشته باشد نتایج درازمدت به دست نخواهد آمد و تاثیر معاینه فنی بر آلودگی هوا به باور عمومی شهروندان در نمی آید.
 
مدیرعامل ستاد معاینه فنی تاکید کرد: خودوریی که بیش از دو سال از عمر آن می گذرد هوای شهر را آلوده می کند، خودرویی که کاتالیست آن بیش از دو سال عمر مفید ندارد و خودورساز نیز به این موضوع اذعان دارد نباید بدون داشتن برگه معاینه فنی در شهر تردد کند.   
 
حسینی منش افزود: اگر خودورهای بالای دو سال موظف به داشتن معاینه فنی شوند، نتیجه موضوع معاینه فنی بر سلامت شهر وشهروندان بهتر مشخص می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه طرح کاهش توسط وزرات کشور، شهرداری تهران و پلیس راهور پیگیری خواهد شد، گفت : با توجه به افزایش سن معاینه فنی در حال حاضر  بحث نظارت معاینه فنی۵۰ درصد خودورهای شهر را دربرمی گیرد این درحالی است که ما باید سهم نظارتی خود را به ۸۰ درصد افزایش دهیم تا زمینه تردد خودروهای ناپاک درشهر فراهم نشود.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین