»
کد خبر: ۱۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نخست وزیر امارات متحده عربی با تاکید بر این که منطقه خاورمیانه در اولویت سیاست خارجی ما است، گفت: امنیت، ثبات و آرامش در منطقه را امنیت، ثبات و آرامش خود می دانیم.
«محمد جواد ظریف» روز چهارشنبه در این دیدار، سفرهای متقابل مسوولان را نشانه جدید طرفین در تقویت پایه های روابط دانست و این مناسبات را به نفع دو کشور و منطقه توصیف کرد.

وی افزود: باتوجه به توانمندی ها، ظرفیت ها و مزیت های نسبی موجود در دو کشور، ایران و امارات امکان گسترش فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک را دارا هستند.

وزیر امور خارجه ایران اظهارامیدواری کرد: دو کشور از این ظرفیت ها در راستای گسترش و حفظ منافع متوازن بهره برداری کنند.

ظریف با بیان این که روابط دو کشور در مسیر خوبی قرار دارد، یادآور شد: البته تلاش ما در دولت جدید توسعه روابط بیش از گذشته است.

وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت مسوولان اماراتی بتوان این مناسبات را در راستای منافع مشترک قرار دهیم و از فرصت ها حداکثر استفاده را ببریم.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین آمادگی ایران را برای همکاری های دو جانبه، چند جانبه و منطقه ای با همه کشورهای منطقه اعلام کرد.

ظریف با یادآوری نگرانی ایران از افراط گرایی و فتنه طایفه ای در منطقه، تاکید کرد که با کمک هم باید مانع از رشد این پدیده شوم شویم.

وی همچنین سلام گرم دکتر روحانی رییس جمهوری و معاون اول رییس جمهوری را به نخست وزیر امارات ابلاغ کرد و دعوت از شیخ محمد بن راشد را برای سفر به ایران یادآور شد.

وضعیت ایرانیان مقیم امارات و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از دیگر محورهای گفت و گوی وزیر امور خارجه ایران با نخست وزیر امارات بود.

در این دیدار، وزیر امور خارجه امارات، وزیر دربار دوبی، ولیعهد، مشاوران عالی و نایب رییس این کشور حضور داشتند.

وزیر امور خارجه ایران پیش از این دیدار با شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رییس کشور امارات در ابوظبی گفت و گو کرد.

ظریف در ادامه سفرهای منطقه ای خود صبح امروز برای دیدار با مقامات امارات متحده عربی به این کشور سفر کرده است.

گفت و گو درمورد مسایل دو جانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی مهم ترین محورهای سفر وزیر امورخارجه ایران به امارات متحده عربی است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین