|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۱۳۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
در شمال شهر تهران ساختمان های بلند مرتبه در کوچه های چند متری ساخته شده ، آیا این موضوع می تواند به امدادرسانی در زمان نیاز کمک کند؟
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از آلودگی هوا، گفت: آلودگی هوا ارتباطی به ما ندارد بلکه مربوط به سازمان محیط زیست است.

 اسماعیل نجار در حاشیه نشست سراسری مدیران کل بحران استان ها افزود: اگر از ما کمک بخواهند و نیاز باشد همکاری خواهیم کرد و البته در صورتی که مدیران بحران استان ها آلودگی هوا را در حد بسیار بالایی تشخیص بدهند می توانند تصمیماتی بگیرند.

وی همچنین درباره وضعیت ساخت و سازها و میزان آمادگی این سازمان برای مقابله با حوادث طبیعی گفت: زمان زلزله بر اساس علم امروزی قابل پیش بینی نیست اما می توانیم خود را ایمن کنیم و کیفیت ساختمان ها را افزایش دهیم اما ما ساختمان ها را ایمن نساختیم و درست کار نکرده و مکان یابی مناسبی نکرده ایم.

رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: در شمال شهر تهران ساختمان های بلند مرتبه در کوچه های چند متری ساخته شده ، آیا این موضوع می تواند به امدادرسانی در زمان نیاز کمک کند؟

نجار با تاکید بر اینکه باید مطالبه و سطح آگاهی مردم برای حوادث و بلایای طبیعی که منجر به بحران می شود ، گفت: البته اگر مطالبه مردم درباره ایمن سازی ساختمان ها نیز افزایش یابد مشکلات کمتر می شود بویژه اینکه ما در شهر تهران گسل های زیادی داریم.

نجار تصریح کرد: هر 175 سال در تهران شاهد حادثه (زلزله) بوده ایم و باید بیشتر خود را آماده کنیم و آمار گذشته نشان می دهد که شدت حادثه در تهران بالاست.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین