|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۱۳۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا در دوران جوانی فوتبال بازی می‌کرده و حتی تا یک‌قدمی خرید یک باشگاه فوتبال در کلمبیا هم پیش رفته بود. او در عین حال داستان‌های متفاوتی در زمینه فوتبال داشته که در این گزارش به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.
 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا در دوران جوانی فوتبال بازی می‌کرده و حتی تا یک‌قدمی خرید یک باشگاه فوتبال در کلمبیا هم پیش رفته بود. او در عین حال داستان‌های متفاوتی در زمینه فوتبال داشته که در این گزارش به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

او علاوه بر فوتبال، ‌مدتی هم بیسبال بازی می‌کرده. در این گزارش ۶ داستان در مورد ارتباط ترامپ و دنیای فوتبال را بازتاب خواهیم داد:

فوتبال بازی کردن در نیویورک:‌ دونالد ترامپ یک فصل در آکادمی نظامی نیویورک که یک مرکز آموزشی بود فوتبال بازی می‌کرد. در سال ۱۹۶۳ او در سن ۱۷ سالگی بازیکن تیم فوتبال این آکادمی بود و بعد از یک فصل فوتبال بازی کردن، از آن دست کشید‌؛ چراکه بیسبال به نظرش ورزش جذاب‌تری می‌آمد. گویا او مهاجم بوده و یک لیدر به تمام معنا در ترکیب تیمش به حساب می‌آمده.

استفاده از چهره ترامپ در تبلیغات کوپا آمه‌ریکا در شبکه TYC: این شبکه تلویزیونی آرژانتینی در یکی از تبلیغات تلویزیونی‌‌اش برای مسابقات کوپا‌آمه‌ریکایی که چند ماه پیش در کشور آمریکا برگزار شد، صحبت‌های ترامپ در مورد مردم آمریکای لاتین را به سخره گرفت.

استفاده شبکه تلویزیونی مکزیک از چهره ترامپ در هنگام برگزاری کوپا آمه‌ریکا: ‌شبکه تلویزیونی TV Azteca مکزیک هم در تبلیغاتش برای پوشش‌دهی بازی میان تیم ملی مکزیک و آمریکا در کوپا آمه‌ریکای اخیر از صحبت‌های ترامپ استفاده کرده بود.

رفتار نژادپرستانه در یک مسابقه فوتبال: در یک مسابقه دوستانه فوتبال بانوان میان مدرسه الکورن و بلویت مموریال، ‌یک اتفاق نژادپرستانه رخ داد. بازیکنان تیم بلویت مموریال که دانش‌آموزانی ۱۰ ساله از ۳ دبستان مختلف بودند، در پایان مسابقه فریاد می‌زدند: «ترامپ این دیوار را ساخته» و اشاره‌شان به بازیکنان‌سیاه‌پوست و لاتین بود. پس از آن دانش‌آموزان پسر مدرسه الکورن هم نام ترامپ را فریاد می‌زدند تا نمک روی زخم بازیکنان تیم مهمان بپاشند. همین اتفاق باعث درگیری میان یک دانش‌آموز دختر و چند دانش‌آموز پسر شد.

تجارت احمقانه:‌ طبق گزارش منتشره در روزنامه لاناسیون، شرکت «پروتو گروپ» که دونالد ترامپ مدیریت آن را بر عهده داشت، در تابستان سال ۲۰۱۵ قصد داشت باشگاه اتلتیکو ناسیونال کلمبیا را بخرد و پیشنهادی ۱۰۰ میلیون دلاری را برای خرید این باشگاه ارائه کرده بود. این پیشنهاد رد شد و رئیس‌جمهور جدید آمریکا در موضع‌‌گیری علیه سران ‌آن باشگاه نامه‌ای نوشت که در نیویورک پست منتشر شد: «سران این باشگاه کلمبیایی ۱۵۰ میلیون دلار از من خواسته بودند. فکر می‌کنند که ما احمق هستیم.»

از «فوتبال لذت می‌برم» تا «فوتبال خسته‌کننده است»: ترامپ در دسامبر سال ۱۹۹۱ به بهانه قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم پایانی مسابقات جام اتحادیه انگلیس در گفت‌وگویی که در دفترش انجام داد، گفت: «من زمانی فوتبال بازی می‌کردم. اینجا در آمریکا ما این ورزش را soccer می‌نامیم. ورزش خیلی خوبی است و از آن لذت می‌برم.»

و در این گفت‌وگو نام تیم‌های این تورنمنت را برد و منچستریونایتد را در حد و اندازه‌های لیدز عنوان کرد و همین جنجال‌ها را به‌پا کرد. این در حالی است که او اخیراً فوتبال را ورزشی خسته‌کننده نامیده و گفته به همین خاطر هم بود که در سنین جوانی با کنار گذاشتن فوتبال به سراغ فوتبال ‌آمریکایی و بیسبال رفته.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین