|
|
امروز: جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
»
کد خبر: ۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
وزير امور خارجه با بيان اينكه وزارت خارجه يك دستگاه تخصصي بوده كه بايد 24 ساعته بدون توقف كار كند، گفت: تلاش خواهيم كرد تا شايستگي خود را نشان دهيم .
تدبیر و امیدمحمد‌جواد ظريف درباره پيام راي بالاي نمايندگان مجلس به وي اظهار داشت: وظيفه بسيار سنگيني بر دوش بنده و همكارانم در وزارت خارجه گذاشته شده تا بتوانيم خواسته‌هاي مردم و نمايندگان ملت را به نحوي جامه عمل بپوشانيم كه خود را شايسته اين اعتماد و محبت مردم و نمايندگان مجلس نشان دهيم.  
 
وي تصريح كرد: تلاش خواهيم كرد تا شايستگي خود را نشان دهيم و به همين خاطر از مردم توقع راهنمايي دارم تا با دعاي خيرشان مرا در اين مسئوليت دشوار ياري كنند تا بتوانيم با استعانت از خداوند متعال و رهنمودهاي مقام معظم رهبري و اجراي سياست‌هاي رئيس‌جمهوري به توفيقاتي در نيل اهداف جمهوري اسلامي ايران داشته باشيم.  
 
وزير جديد امور خارجه درباره اولين دغدغه‌هاي در اين پست تصريح كرد: وزارت خارجه يك دستگاه تخصصي بوده كه بايد 24 ساعته بدون توقف كار كند چون در امنيت ملي توقفي وجود ندارد.
 
وي ادامه داد: كارمندان و كارشناسان بسيار قوي در وزارت خارجه وجود دارند و اولين دغدغه من برطرف كردن مشكلات و معضلات منطقه و جهان است.  
 
ظريف تصريح كرد: متاسفانه شرايط در منطقه به ويژه در مصر و خطراتي مثل افراط‌گرايي و فرقه‌گرايي و تحميل ديدگاه‌هاي خارجي به منطقه كه ناشي از فهم نادرست روابط بين‌الملل از سوي قدرت‌هاي بزرگ بوده، معضلاتي است كه بايد با درك صحيح و برنامه درست با آن مقابله كنيم.
 
وزير خارجه افزود: از راهنمايي‌هاي دوست و برادر خوبم جناب آقاي صالحي استفاده خواهم كرد البته در اين دوران همكاري‌هاي بسياري را بايد با وي انجام دهيم چرا كه وزارت خارجه و سازمان انرژي اتمي برنامه‌هاي مشتركي را پيگيري مي‌كند.  
 
وزير جديد امور خارجه كشورمان در پايان درباره احساس خود از تصدي اين پست خاطر‌نشان كرد: با كمال افتخار احساس مي‌كنم كه بار سنگيني بر دوش من بوده و اصلي‌ترين حسي كه دارم مسئوليت بسيار بزرگي است كه به من محول شده و اميدوارم با كمك خداوند اين مسئوليت را با شايستگي به پايان برسانم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین