|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۱۳۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
با این حال خانم «اینادا» با اشاره به اینکه ژاپن برای حضور نظامیان آمریکایی سالی یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار پرداخت می کند، گفت: به نظر می رسد این مبلغ کافی باشد.
«تومومی اینادا» وزیر دفاع ژاپن در واکنش به سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جدید آمریکا گفت که کشورش به رغم برخی ادعاها هزینه های لازم را برای حضور نظامیان آمریکایی پرداخت می‌کند.

 این تازه ترین واکنش انتقادی یک مقام ژاپنی به اظهارات ترامپ است که می گوید اگر ژاپن هزینه نظامیان آمریکایی را تقبل نکند، نیروهای این کشور را از منطقه خارج خواهد کرد.

با این حال خانم «اینادا» با اشاره به اینکه ژاپن برای حضور نظامیان آمریکایی سالی یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار پرداخت می کند، گفت: به نظر می رسد این مبلغ کافی باشد.

وی در مصاحبه ای در ژاپن خاطرنشان کرد که ما به اتحاد نظامی با آمریکا نیاز داریم و در این باره همچنان رایزنی ها میان دو کشور وجود خواهد داشت.

وی اما حاضر نشد به سئوالات خبرنگاران درباره اینکه آیا ژاپن حاضر است هزینه بیشتری برای حضور نظامی آمریکا در این کشور پرداخت کند، پاسخ دهد.

تارنمای ژاپن نیوز می نویسد که وزیر دفاع ژاپن چندان از این سئوالات استقبال نکرد و گفت که در زمان حاضر باید روی پیشبرد اتحاد دو کشور متمرکز شد و چنین بحث هایی نباید مطرح شود.

از سوی دیگر امروز خبرگزاری کیودو گزارش کرد که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز روز پنجشنبه این هفته با دونالد ترامپ در نیویورک دیدار و گفت وگو خواهد کرد و سپس در اجلاس سازمان همکاری های اقتصادی آپک در پرو شرکت می کند.

رسانه های ژاپن گزارش کرده‌اند که یکی از اصلی ترین اهداف این دیدار تضمین اتحاد اقتصادی، سیاسی و نظامی دو کشور و تاکید بر همکاری برای مقابله با نفوذ چین خواهد بود.

ژاپن به شدت از حضور نظامی چین در آبهای دریاهای شرقی و جنوبی نگران است و به همین سبب تضعیف اتحاد این کشور با آمریکا در چنین شرایطی فعلا در دستور کار توکیو نیست.

«آبه» شب گذ شته با نارندرا مودی نخست وزیر هند در توکیو هم درباره تقویت همکاری های دفاعی دو کشور بویژه برای مهار چین در منطقه گفت وگو کرد که جزییات زیادی از آن منتشر نشده است.

در حال حاضر نزدیک به ۵۰ هزار نیروی نظامی آمریکا در ژاپن مستقر هستند و این کشور دهها پایگاه نظامی در منطقه دارد. به همین خاطر روابط نظامی دو کشور بسیار نزدیک است و هر از چند گاهی طرفین رزمایش های مشترک برگزار می کنند.شپ
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین