کد خبر: ۱۳۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۷
دبیرخانه دائمی این همایش که در شورای اسلامی شهر دلیجان تشکیل شده است به منظور برگزاری هر چه بهتر این همایش آماده دریافت نظرات و پیشنهادات سازنده علاقه مندان به زبان راجی است .
همایش وات و واج میراث ماندگار دلیگون در ۲۹ بهمن ماه سال جاری برگزار می شود .

 رحمان دلاوری عضو شورای اسلامی شهر دلیجان در مصاحبه با  شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت: اولین همایش زبان راجی با نام " وات و واج " میراث ماندگار دلیگون به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری دلیجان و با مشارکت فرمانداری ، سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت برخی از دانشگاههای شهرستان و منطقه ، شخصیت های فرهنگی شهر و نهادهای رسمی استان مرکزی و شهرستان   همزمان با روز جهانی زبان مادری در دلیجان برگزار خواهد شد .

وی در ادامه هدف ازبرگزاری این همایش یک روزه  را گردهمایی اندیشمندان ، پژوهشگران ، صاحبنظران و فعالان فرهنگی و هنری کشور و هم اندیشی در خصوص زبان راجی و همچنین رونمایی از لوح ثبت زبان راجی دلیجانی دانست .

دلاوری دبیر همایش " وات و واج " اظهار داشت: دبیرخانه دائمی این همایش که در شورای اسلامی شهر دلیجان تشکیل شده است به منظور برگزاری هر چه بهتر این همایش آماده دریافت نظرات و پیشنهادات سازنده علاقه مندان به زبان راجی است . لذا خواهشمند است مطالب خود را برای ادمین کانال " وات و واج " در تلگرام به آدرس
https://telegram.me/rajidelijan
ارسال و یا با شماره های ۰۸۶۴۴۲۲۰۸۸۸ و ۰۸۶۴۴۲۲۰۹۹۹ تماس حاصل نمایند .

وی همچنین متذکر شد مردمان زیادی در فلات مرکزی ایران در شهرها و روستاهای مختلفی نظیر خوانسار  ، میمه ، سمنان ، سرخه ، وزوان ، ابیانه ، جوشقان ، بادرود ، برزک ، آزران ، پنداس ، قالهر ، جاسب و ... به این زبان شیرین و کهن صحبت می کنند که متاسفانه  در حال افول و فراموشی است و حفظ این زبان که ارتباط مستقیم با حفظ اصالت و ریشه های مشترک فرهنگی این منطقه دارد نیازمند اهتمام جدی نخبگان و مسئولین فرهنگی محلی و کشوری است .

لازم به ذکر است که  سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور باید سیاستهای جدید و کارآمدی را در حفظ و صیانت از اینگونه میراث ناملموس و در معرض تهدید اتخاذ نماید .

وات و واج

پایگاه اطلاع رسانی اولین همایش زبان راجی 

میراث ماندگار دلیگون

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین