|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
کد خبر: ۱۳۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
عضو هیأت‌ علمی دانشگاه فردوسی گفت: در آب نیشابور دو عامل اصلی سرطان یعنی ویروس و رادیکال‌های آزاد وجود دارد و راه‌حل از بین بردن آن افزودن اوزون است.
 عضو هیأت‌ علمی دانشگاه فردوسی گفت: در آب نیشابور دو عامل اصلی سرطان یعنی ویروس و رادیکال‌های آزاد وجود دارد و راه‌حل از بین بردن آن افزودن اوزون است.

محمدحسین حداد خداپرست در گفت‌وگویی با اشاره به موضوع ترور بیولوژیک اظهار داشت: تروریست‌های بیولوژیک ویروس‌های کشنده و رادیکال‌های آزاد هستند که باید جلوی مصرف آن‌ها را بگیریم.

وی ادامه داد: ما بررسی کردیم و به این موضوع رسیدیم که در آب نیشابور این دو عامل اصلی سرطان یعنی ویروس و رادیکال‌های آزاد وجود دارد و راه‌حل از بین بردن آن افزودن اوزون است، مشهد دستگاه تزریق اوزون به آب دارد ولی نیشابور از آن محروم است.

عضو هیأت‌ علمی دانشگاه فردوسی تأکید کرد: خانواده‌ها به‌جای سرخ کردن حتماً مواد غذایی را بخارپز کنند، ماست، پنیر و لبنیات پرچرب استفاده نکنند، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، نان با آتش مستقیم، پفک و امثالهم چیزهایی هستند که باید جلوی مصرف آن‌ها گرفته شود.

حداد خداپرست گفت: آلوهای گوگردی و قندهای گوگردی باید هرچه سریع‌تر جلوی توزیعشان گرفته شود.

وی تصریح کرد: دولت باید مواد غذایی را کنترل کند و اگر مواد غذایی ضرر دارد باید حتماً جلوی تولید و مصرف آن را بگیرند و در عوض محققین نیز باید کار علمی کنند و راه‌کارهای تولید مواد غذایی سالم را به دیگران آموزش دهند.

این استاد دانشگاه با اشاره به عملکرد ضعیف مسؤولان گفت: مسؤولان کنترل غذا و دارو علم غذایی ندارند، یعنی اصلاً صنایع غذایی دان نیستند و معمولاً پزشک و داروساز هستند، نمونه عملکرد آن‌ها را در روغن پالم مشاهده می‌کنید، ما اول این جریانات هشت صفحه نامه نوشتیم ولی گوش نکردند، الآن به‌جایی رسیده که حرفشان را پس گرفته‌اند.

حداد خداپرست با اشاره به موضوع محصولات تراریخته خاطرنشان کرد: روی تراریخته‌ها زیاد کار نشده است، البته تراریخته را بزرگ کرده‌اند، های و هوی راه انداخته‌اند تا مردم استفاده نکنند ولی این موادی که اشاره کردم سمی هستند و خطرشان از مواد تراریخته بیشتر است چون عامل سرطان هستند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین