|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۳۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
ترامپ نخستین بار در آخرین ماه های ریاست جمهوری رونالد ریگان، با خرید صفحات تبلیغاتی در چند نشریه این موضوع را مطرح کرد که چرا واشینگتن از کشورهایی که تحت حمایت ارتش آمریکا قرار دارند هزینه ای دریافت نمی کند.
با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، کشورهای جهان به زودی با سیاست های وی آشنا خواهند شد.

 به نقل از نیویورک تایمز؛ در تمام صحبت های ترامپ یک سیاست آشکار وجود دارد: ترامپ باور دارد کشورهای جهان همانند تاجران مسکن هستند و به همین دلیل در تمامی قراردادها یا در طرف برنده قرار دارند و یا بازنده.

با این حال، او تاکنون نشان داده که حاضر است بسیاری از مواضع خود را در مذاکرات برای به دست آوردن شرایط بهتر کنار بگذارد. به همین دلیل است که بسیاری از حامیان نزدیک وی اظهار کرده اند بسیاری از صحبت های ترامپ در روند کمپین انتخاباتی اش ممکن است وارد مرحله اجرا نشوند. ترامپ در حالی وارد کاخ سفید خواهد شد که کشورهای جهان نیز به زودی از باورها و سیاست های واقعی او آگاه می شوند.

ترامپ نخستین بار در آخرین ماه های ریاست جمهوری رونالد ریگان، با خرید صفحات تبلیغاتی در چند نشریه این موضوع را مطرح کرد که چرا واشینگتن از کشورهایی که تحت حمایت ارتش آمریکا قرار دارند هزینه ای دریافت نمی کند.

 
وی در روند کمپین انتخاباتی خود نیز این موضوع را چندین بار تکرار کرد. اکنون بسیاری از متحدان آمریکا در آسیا، از جمله کره و ژاپن، به زودی متوجه خواهند شد که آیا این مسئله یک طرح بوده و یا شرطی است برای ادامه حضور نظامی آمریکا در منطقه.

 

در زمینه سیاست های داخلی، ترامپ تاکنون اظهاراتی را مطرح کرده که هم به جمهوری خواهان و هم به دموکرات ها مرتبط است. وی وعده داده مالیات را برای بسیاری از مشاغل کاهش خواهد داد و برنامه ای وسیع برای بازسازی زیرساخت قدیمی آمریکا نیز آغاز خواهد کرد.

 

اظهارات ترامپ در خصوص اقتصاد داخلی آمریکا چندان منسجم نیست. کاهش مالیات از سیاست های معمول و قدیمی جمهوری خواهان است و افزایش هزینه های زیرساختی و ایجاد مشاغل دولتی، از برنامه های دموکرات ها.

 تحلیلگرانی که بر اظهارات ترامپ نظارت کرده و آن ها را بررسی کرده اند، پیش بینی کردند کسری بودجه دولت فدرال افزایش خواهد یافت. یکی از دلایل اصلی این موضوع تلاش ترامپ برای استفاده از دو سیاست متفاوت و متضاد با یکدیگر است.

 
دونالد ترامپ در گذشته نیز سابقه ارائه پیشنهادات متفاوت و متضاد را داشته است. برای مثال وی در اوایل دهه 90 میلادی تلاش کرد تا کنگره را به افزایش مالیات ثروتمندان وا دارد، تا از این راه میزان سرمایه گذاری در بازار مسکن افزایش یابد. با این حال او در کمپین انتخاباتی اخیر خود طرح بازگرداندن کمک های مالیاتی برای خریداران مسکن را مطرح کرده است.

 بزرگ ترین مشکلی که دونالد ترامپ با آن مواجه خواهد شد، مسئله امنیت آمریکا و مهاجران است. ترامپ باور دارد که مهاجران با ورود به آمریکا مشاغل شهروندان این کشور را به سرقت می برند و باعث می شوند تا کیفیت سطح زندگی آمریکایی ها کاهش یابد. به نظر می رسد این موضوع که بسیاری از مهاجران به رونق اقتصادی آمریکا نیز کمک شایانی می کنند، تاکنون به ذهن دونالد ترامپ خطور نکرده است.

 اعتقادات دونالد ترامپ در خصوص اقتصاد نیز به شخصیت او به عنوان یک تاجر مسکن مربوط می شود. از آنجایی که وی تاکنون بارها بر اهمیت "ساختن" تاکید کرده، تمرکز کمی بر سایر بخش های شغلی داشته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین