|
|
امروز: جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۳۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
بی اخلاقی منتقدان دولت را می توان در مشابه سازی های کذایی مشاهده کرد. جایی که خود مخالفان دولت هم با اطمینان از پیروزی هیلاری کلینتون، ترامپ را به نامزدهای انتخابات 88 در ایران تشبیه کرده و حتی هشتگ میر_ترامپ را رواج داده بودند اما ناگهان غافلگیر شدند.
روزنامه کیهان به بهانه پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، با اشاره به پیش بینی ها و نیز کنایه اظهارات مسئولان دولتی، در متنی هرآنچه در دل داشته ابراز کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، این روزنامه نوشت: «در داخل کشورمان، سینه‌چاکان آمریکا مدتی بود در نقش ستاد فارسی‌زبان هیلاری کلینتون ایفای نقش کردند! آنها آن‌قدر با او احساس نزدیکی داشتند که روزنامه‌اشان را به آگهی‌نامه او تبدیل کرده بودند و هر روز با بهانه و بی‌بهانه، عکسی از عفریته جنگ و مادر داعش را با آراستگی هرچه تمام‌تر در صفحه اولشان چاپ می‌کردند!آن‌قدر در ترویج و مدح او پیش رفتند که گویی قرار است ما هم شناسنامه به‌ دست در این سیرک بزرگ شرکت کنیم! البته آنها حق داشتند برای ارباب دم تکان بدهند، شاید منفعتی، مصلحتی، حساب و کتاب پشت پرده‌ای در کار بوده و ما از آن بی‌خبریم اما هرچه بود، بوی کباب چنان مستشان کرده بود که آداب حرفه‌ای روزنامه‌نگاری را هم به یکباره به کناری نهادند و در کسوت یک نشریه زرد تبلیغاتی به رپرتاژرفتن روی آوردند و کوشیدند دوقطبی موهوم و غیرواقعی کلینتون - ترامپ را به داخل ایران بکشند و در اینجا هم جامعه و رجال سیاسی را به دو دسته موافقان و مخالفان کلینتون تقسیم کنند! آنها همان خواب‌زدگانی هستند که پس از ۸سال دورویی و کینه و دشمنی اوباما، هنوز او را رئیس جمهور مودب آمریکا می‌دانند و در دل شیفته کدخدای تخیلی هستند !کدخدایی که هر جنایتی علیه ملت ایران را روا دانست و از هیچ فشار و تحریمی علیه ما فروگذار نکرد!»

نکته قابل تامل آن است که پیروزی احتمالی هیلاری کلینتون نه آرزوی اصلاح طلبان بلکه پیش بینی نظرسنجی ها بوده و از آن مهم تر اینکه خود اصولگرایان و مخالفان دولت و برجام هم این پیش بینی را باور کرده بودند.

حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان خود در اظهارنظری پاره کردن برجام توسط ترامپ را بهترین کار او توصیف کرده بود، حرفی که معلوم نیست پس از پیروزی ترامپ چگونه با آن برخورد کند. هرچند دوستان او از همین حالا، سناریو را چیده اند. اگر برجام پاره شود، خواهند گفت نشانه اشتباه دولت بوده و اگر ادامه یابد خواهند گفت پس آمریکا از آن نفع می برد نه ایران!

اما بی اخلاقی اصولگرایان و منتقدان دولت را می توان در مشابه سازی های کذایی که حتی در زمان رای گیری در انتخابات آمریکا در حال انجام بود، مشاهده کرد. جایی که خود مخالفان دولت هم با اطمینان از پیروزی هیلاری کلینتون، ترامپ را به نامزدهای انتخابات 88 در ایران تشبیه کرده و حتی هشتگ میر_ترامپ را رواج داده بودند و اوج بی اخلاقی را با توهین های مستقیم و غیرمستقیم به نمایش گذاشتند. آنها ادعای ترامپ برای تقلب را بهانه و هر توهین ممکنی را ابراز کردند. اما پیروزی ناگهانی ترامپ آنها را متحیر کرد. تا جایی که ناگهان با تغییر استراتژی، توهین به دولت را این با این بهانه که کلینتون نامزد مورد علاقه دولت بوده آغاز کردند!

به بیان ساده تر، تحلیل های اصلاح طلبان مبتنی بر اصول حرفه ای روزنامه نگاری و بر اساس نظرسنجی ها بوده در حالی که دوستان حسین شریعتمداری و کیهان، صرفا بر اساس منافع جناحی و بی اخلاقی، با پیروزی هر نامزدی راهی برای توهین باز می کردند و می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین