|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۴
کد خبر: ۱۳۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
 نشریه «بلفاست تلگراف»، نوشت: «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان در یک پیروزی چشمگیر به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و به کاخ سفید راه یافت.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ترامپ از نگرانی های اقتصادی رای دهندگان برای پیروزی در رقابت برای رهیابی به کاخ سفید استفاده کرد.
 
نامزد جمهوری خواهان از تنش های نژادپرستی به نفع خود استفاده کرد و بر مجموعه ای از اتهامات جنسی علیه وی در جریان رقابت هایش با «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات فائق آمد.

این روزنامه نوشت: پیروزی ترامپ بر هشت سال سلطه دمکرات ها بر کاخ سفید پایان خواهد داد و بیشتر دستاوردهای اصلی «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا را تهدید خواهد کرد.
 
ترامپ وعده داده است به سرعت طرح بیمه اوباما را فسخ و توافق هسته ای ایران را ابطال خواهد کرد و در برخی دیگر از توافقات تجاری مهم با سایر کشورها به ویژه مکزیک و کانادا، تجدید نظر خواهد کرد.
 
پیروزی ترامپ باعث افت شدید بازارهای جهانی سهام شد که این امر بازتاب زنگ هشدار برای سرمایه گذاری در دوران ریاست جمهوری ترامپ با توجه به تاثیر آن بر اقتصاد و تجارت خواهد بود.
 
دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، با 288 رای الکترال، چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین