|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۳۰۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
مدیر رئیس فعلی این نهاد ورزشی اما ضمن اشاره به اینکه این مشکلات بازمانده از دولت قبل است، اشاره نمود که بودجه آنها علی رغم 120 درصد افزایش بودجه برای تکمیل این ورزشگاه‌های مشکل دار به بیش از 3000 میلیارد تومان اعتبار و سه سال زمان نیاز دارد.
«گفتن: پول داریم بسازیم کی به کیه» این بخشی از جملات عادل فردوسی پور مجری برنامه نود در مورد 3700 میلیارد تومان سوء مدیریت و هدر رفت بیت المال در دولت گذشته به خاطر ساخت پروژه‌های ورزشی بلااستفاده است. ۵۷۸ میلیارد دلار درآمد نفتی دولت نهم و دهم و نیاز به شروع پروژه‌های جوان پسند و رای آور، دولت مهرورز را ترغیب کرد که اقدام به ساخت ورزشگاه در شهرهای مختلف کند. پروژه‌هایی که رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در برنامه نود درباره آنها تلویحاً گفت که تمام هم و غم خود را روی تمام کردن و بهره برداری آنها گذاشته است. این استادیوم‌های ورزشی به خاطر عدم انجام کارشناسی‌های مختلف و جانمایی درست یا عدم تناسب با منطقه و شهر محل ساخت در مرحله بهره‌برداری دچار مشکل شده‌اند.

یا به خاطر دوری بیش از حد عملاً قابل استفاده نیستند. فردوسی‌پور به عنوان مثال از بوکان و سلماس به خاطر عدم رعایت پیش نیازهای زیست محیطی نام برد. رئیس فعلی شرکت توسعه اماکن ورزشی اما در برنامه سعی کرد از اصطلاح عادل مبنی بر" هدر رفت بیت المال " استفاده نکند ، اما مجری محبوب و دوست داشتنی برنامه، عادل فردوسی پور به سختی می‌توانست قانع شود وقتی در دولت قبل میلیاردها تومان از پول مردم صرف ساخت یک استادیوم ورزشی شده است، اما به خاطر عدم انجام کارشناسی‌های درست این استادیوم عملاً قابل بهره برداری نیست یا آنقدر دور از شهر ساخته شده است که کسی رغبت نمی‌کند به آنجا برود چگونه می‌توان اسم دیگری غیر از گفته عادل «سوء مدیریت» و «هدررفت بیت المال» روی آن گذاشت. مدیر رئیس فعلی این نهاد ورزشی اما ضمن اشاره به اینکه این مشکلات بازمانده از دولت قبل است، اشاره نمود که بودجه آنها علی رغم 120 درصد افزایش بودجه برای تکمیل این ورزشگاه‌های مشکل دار به بیش از 3000 میلیارد تومان اعتبار و سه سال زمان نیاز دارد. او البته به این موضوع اشاره نکرد که آیا این ورزشگاه‌های مشکل دار در صورت تکمیل و صرف پول بیشتر به مشکل بلااستفاده بودن برخی ورزشگاه‌های تکمیل شده گرفتار نخواهد شد یا خیر؟! دلایل بی شماری برای محبوبیت عادل وجود دارد ، اشارات گاه به گاه او به برخی مشکلات همچون طعنه او به مشکل کنسرت‌ها و این بار رونمایی از مسئله ورزشگاه‌های نجومی‌آن هم در محیط خاص صدا و سیما که صحبت از برخی مشکلات با توجه به قید و بندها ممکن است چندان آسان نباشد یکی از بی شمار دلایل این محبوبیت است. نکته قابل تامل دیگر شاید وجود برخی شایعات در مورد تعدادی از شرکت‌های خاص باشد که در مناقصات ساخت ورزشگاه‌های ورزشی سودهای کلانی در سال‌های گذشته برده‌اند و این سوال پیش می‌آید که آیا نمایندگان محترم مجلس و مسئولان مربوطه تا چه میزان در جریان این هدررفت‌ها و سوءاستفاده‌ها هستند و آیا می‌توان امیدوار بود که تحقیق و تفحصی در این زمینه صورت گیرد؟ وقتی مدارس سیستان و بلوچستان به خاطر عدم تحقق بودجه چند میلیونی در فضای باز برگزار می‌شود آیا نباید نسبت به افشای هدر رفت چند هزار میلیارد تومانی بیت المال واکنش نشان داد؟

منبع: آفتاب یزد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین