کد خبر: ۱۳۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۰
از پایان رای گیری در دو ایالت ایندیانا و کنتاکی تا بسته شدن آخرین حوزه رای گیری در آلاسکا، هزاران خبرنگار لحظه به لحظه آخرین پیش بینی وضعیت رقابت ها و آرای نامزد ها را در اختیار رسانه ها قرار می دهند.
 از پایان رای گیری در دو ایالت ایندیانا و کنتاکی تا بسته شدن آخرین حوزه رای گیری در آلاسکا، هزاران خبرنگار لحظه به لحظه آخرین پیش بینی وضعیت رقابت ها و آرای نامزد ها را در اختیار رسانه ها قرار می دهند.
 
به گزارش تارنمای ایندپندنت، نتایج پیش بینی شده برای هر ایالت تنها پس از پایان رای گیری در آن ایالت منتشر خواهد شد.
 
موسسه تحقیقات ادیسون ریسرچ (Edison Research) از سال 2003 به نمایندگی از رسانه های CNN، FOX، NBC، ABC، Associated Press, CBS درهر انتخابات هزاران خبرنگار را در تمامی ایالات آمریکا به کار گرفته است که وظیفه آنها پرسش از رای دهندگان پس از خروج از حوزه های رای گیری است.

با توجه به اینکه نزدیک به 40 میلیون آمریکایی با شرکت در رای گیری های پیش از موعد به نامزد مورد نظر خود رای دادند، اطلاعات جمع آوری شده در روز انتخابات با آمار تخمین زده شده از آرای غیابی و پستی تجمیع خواهد شد.

ساز و کار انتخابات آمریکا بدین صورت است که 538 گزینشگر (Elector) که گروهی موسوم به مجمع گزینشگران یا الکترال کالج (Electoral College) را تشکیل می دهند، مطابق با قانون اساسی یک نقش واسطه را در انتخاب رئیس جمهوری ایفا می کنند.

در پایان انتخابات و پس از پایان شمارش آرا، گزینشگران هر ایالت با توجه به نامزد محبوب در آن ایالت، رای خود را به صندوق می اندازند و هر نامزدی که موفق به کسب 270 رای الکترال شود، رئیس جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود.

نتایج پیش بینی ها برای ایالت های ایندیانا (11 رای) و کنتاکی (8 رای) از ساعت 02:30 بامداد چهارشنبه به وقت تهران با پایان رای گیری دراین ایالت ها اعلام خواهد شد.

تا حدود ساعت 03:30 بامداد، آمار ایالت های فلوریدا (29 رای)، نیوهمپشایر (4 رای)، ورمونت (3 رای)، جرجیا (16 رای)، کارولینای شمالی (15 رای) و ویرجینیا (13 رای) مشخص خواهد شد. نتایج ایالت فلوریدا با 29 رای الکترال از اهمیت دو چندان به ویژه برای «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه برخوردار است.

تا حوالی 04:30 صبح، نتایج نظرسنجی ادیسون ریسرچ در نزدیک به 20 ایالت همچون ایالت های کلیدی ایلی نوی (20 رای)، میشیگان (16 رای)، میزوری (10 رای)، پنسیلوانیا (20 رای) و تگزاس (38 رای) مشخص خواهد شد.

روند اعلام نتایج نظرسنجی درساعات بعدی برای ایالات کلرادو (9 رای)، آریزونا (11 رای) و کالیفرنیا (55 رای) ادامه خواهد یافت.

رای گیری در ایالت آلاسکا (3 رای) به عنوان آخرین ایالت در حوالی ساعت 07:30 صبح چهارشنبه به وقت تهران به پایان می رسد.

چنانچه اختلاف بین نامزدها قابل توجه باشد، می توان انتظار داشت که با پایان رای گیری در آلاسکا، پیروز انتخابات هم مشخص شده باشد.

اگر اما رقابت ها نزدیک باشد و انتخابات مانند سال 2000 به دعواهای حقوقی و بازشماری آرا بینجامد، اعلام نامزد برنده ممکن است حتی برای چند هفته به طول انجامد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین