|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۹
کد خبر: ۱۳۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۰
معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور گفت: مشکل خاص و جدی در تعامل با عراقی ها نداریم؛ ممکن است مشکلات جزیی باشد که در جلسه امروز قرار شد هماهنگی ها با دولت و سفیر عراق در این ارتباط تا پایان مراسم اربعین حسینی تداوم داشته باشد.
 معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور گفت: مشکل خاص و جدی در تعامل با عراقی ها نداریم؛ ممکن است مشکلات جزیی باشد که در جلسه امروز قرار شد هماهنگی ها با دولت و سفیر عراق در این ارتباط تا پایان مراسم اربعین حسینی تداوم داشته باشد.

حسین ذوالفقاری اظهار داشت: در جلسه امروز با توجه به تشدید خروج از کشور برای شرکت در مراسم اربعین امسال، آخرین وضعیت در خصوص مراسم اربعین حسینی بررسی شد.

وی افزود: قرار شد حوزه های انتظامی، مرزبانی و اطلاعاتی کنترل های لازم در ورود و خروج را برای جلوگیری از ترددهای غیر مجاز به عمل آورند.

ذوالفقاری گفت: با توجه به آغاز زودهنگام خروج زائران به نسبت سال قبل، قرار شد خدمات رسانی در مسیرها، مرزها و محورهای مواصلاتی و خاک عراق شروع شود.

وی همچنین با اشاره به هماهنگی در نحوه انتقال زائران توسط اتوبوس های شهری و بین شهری در شهرهای مرزی اظهار داشت: در این جلسه قرار شد نحوه اطلاع رسانی توسط کمیته های اطلاع رسانی روشن و صریح باشد و مردم از سیاست ها و برنامه ها و اقدامات صورت گرفته آگاه شوند.

ذوالفقاری افزود: در حقیقت نیازهایی که ستاد مرکزی اربعین مورد لحاظ قرار می دهد به اطلاع هموطنان رسانده شود تا بر اساس آن، حرکت خود را تنظیم کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیداتی که علمای اعلام در چند وقت اخیر در خصوص اربعین داشتند اعم از مراجع عراق و ایران، در خصوص رعایت قوانین در دو کشور ، رعایت بهداشت عمومی و بالاخص در خاک عراق و موضوعات دیگر در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به فعال شدن ستادهای اربعین ایلام و خوزستان گفت: قرار شد در این زمینه در چذابه، مهران و شلمچه به صورت قرارگاهی عمل کنند.

ذوالفقاری همچنین در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه امروز ستاد اربعین در وزارت کشوربا تاکید بر عدم خروج غیرقانونی زائران به عتبات عالیات گفت:‌ بحث خدمات رسانی باید مورد توجه قرار بگیرد تا زائران برای بازگشت به کشور مشکلی نداشته باشند. هماهنگی با اتحادیه اتوبوسرانی شهرها نکته قابل توجهی است که باید در حوزه عمرانی پیگیری شود.

وی ادامه داد: مسئله محوریت فلسطین نیز امروز در جلسه ای با حضور رئیس‌جمهور مورد تاکید قرار گرفت که باید به عنوان مشکل جهان اسلام در کمیته تبلیغی مراسم اربعین مورد توجه باشد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: دبیران کمیته‌های ستاد مرکزی باید مصاحبه های تبیینی و روشنگرانه انجام دهند تا در راهپیمایی اربعین فرهنگ سازی و تربیت صورت گیرد و در این بعد سرمایه گذاری شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه بحث توجیه عراقی ها مسئله مهمی است تصریح کرد: سفیر باید توجه داشته باشد که ویزاهای جعلی بهانه ای برای چک کردن زائران نشود و کسانی که دارای ویزا هستند، برگردانده نشوند.

وی همچنین از سفر خود به نواحی مرزی ایران برای بررسی آخرین وضعیت مرزها خبر داد و گفت: تسریع در صدور ویزا موضوع مهم دیگری است و باید بررسی شود تا هر جا مشکلی وجود دارد به سرعت برطرف شود به خصوص صدور ویزا برای اتباع خارجی که ثبت نام کردند؛ چرا که اگر آن‌ها ویزا نگیرند خودشان به مرزها می‌آیند.

ذوالفقاری همچنین تاکید کرد: ‌نباید درباره نصب ای تی ام (خودپرداز بانکی) تبلیغ شود؛ چراکه زائران باید به اندازه کافی پول همراه خود داشته باشند و گرنه دچار مشکل می‌شوند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور یادآور شد: سال گذشته 150 اشکال اساسی در برگزاری راهپیمایی اربعین وجود داشت که باید برطرف شوند و ما ارزیابی کردیم امسال 30 درصد تا 50 درصد آن اشکالات رفع می‌شود و تا جایی که نفس داریم سعی می کنیم در برگزاری این مراسم مشکلی پیش نیاید.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین