|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۳۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
روسیه مواضع تهدیدآمیز مقام های آمریکایی برای ممنوعیت حضور دیپلمات های روس در حوزه های رای گیری را غیرقابل قبول اعلام کرد.
 روسیه مواضع تهدیدآمیز مقام های آمریکایی برای ممنوعیت حضور دیپلمات های روس در حوزه های رای گیری را غیرقابل قبول اعلام کرد.
 
سرگئی ریابکوف معاون وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه گفت: مسکو به تذکرهای واشنگتن در باره ممنوعیت حضور دیپلمات های روس در حوزه های انتخابات این کشور به ویژه بیان تهدید نیاز ندارد.
 
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از ریابکوف نوشت: ماموران امنیتی آمریکا در مواردی با لحن تهدیدآمیز دیپلمات های روس را از حضور در حوزه های رای گیری برحذر داشتند. گویا یادداشت رسمی این کشور برای یادآوری ممنوعیت اعلامی کافی نبود.

وی افزود: طرف روسی پس از دریافت چنین یادداشتی قصد حضور در حوزه های رای گیری در آمریکا را نداشت.

ریابکوف همچنین در مورد شرکت نکردن ناظران روس در هیات مرکز نهادهای دمکراتیک سازمان امنیت و همکاری اروپا برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: در گزارش های این هیات در باره نظارت بر انتخابات معمولا نقطه نظرات و موارد بیان شده از طرف نمایندگان روسیه مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی ادامه داد: بر خلاف انتخابات قبلی آمریکا، دولت این کشور به نمایندگی های دیپلماتیک روسیه اجازه حضور در حوزه های رای گیری به منظور نظارت را نداد، در حالیکه امری عادی و شیوه معمول در روابط دیپلماتیک است.

ریابکوف گفت: مسکو هم یادداشتی به سفارت آمریکا تسلیم کرد که در آن ممنوعیت حضور دیپلمات های این کشور در انتخابات آینده روسیه مورد تاکید قرار گرفته است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز امروز با اشاره به یادداشت وزارت خارجه روسیه به سفارت آمریکا در مسکو، گفت: حضور دیپلمات های آمریکایی در تمامی دوره های انتخاباتی روسیه که در آینده برگزار خواهد شد، نامطلوب است.

ماریا والسون سخنگوی سفارت آمریکا اعلام کرد که یادداشت وزارت خارجه روسیه در باره ممانعت از حضور دیپلمات های روسی در انتخابات دریافت شده است.

پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیپلمات های روس مقیم این کشور را تحت فشار قرار داده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیروز با اشاره به توصیه اکید وزارت خارجه آمریکا به دیپلمات های روس برای خودداری از نزدیک شدن به حوزه های رای گیری، گفت: مقام های برخی ایالت های آمریکا دیپلمات های روس را که در حوزه های رای گیری این کشور حضور یابند، تهدید به تعقیب قانونی کرده اند.

وی افزود: ماموران اف بی آی در چند مورد آشکارا دیپلمات های روس را تهدید کرده و به عنوان مثال در هیوستون مرکز ایالت تگزاس با بستن جاده، خودرو حامل سرکنسولگری روسیه را متوقف و به وی هشدار دادند که به حوزه های رای گیری نزدیک نشود.

زاخارووا افزود: ماموران آمریکایی به دیپلمات های روس هشدار دادند که نه تنها نمی توانند به محدوده حوزه های رای گیری نزدیک شوند بلکه حتی حق فکر کردن در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را هم ندارند.

روابط روسیه و امریکا بر اثر مسائلی همچون اوکراین تیره شده و در هفته های اخیر هم واشنگتن بارها مسکو را به دخالت در مبارزات انتخاباتی در این کشور و حمله هکری به سیستم های رایانه ای حزب دموکرات آمریکا متهم کرده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین