کد خبر: ۱۳۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
شبکه سی ان ان گزارش داد که دموکرات ها در حال حاضر در مجلس سنا نیاز به پنج کرسی جمهوری خواهان دارند تا با 51 کرسی مورد نیاز به اکثریت برسند.

شبکه سی ان ان گزارش داد: رقابت برای کسب کرسی های مجلس سنا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 9 ایالت، تعیین خواهد کرد که آیا جمهوری خواهان می توانند برتری نسبی خود را نگه دارند و یا این برتری به دموکرات ها خواهد رسید.

جمهوریخواهان در حال حاضر یک برتری 45-46 کرسی در مجلس سنا دارند، اما آنها عزمشان را جزم کرده اند تا در میدان رقابت این انتخابات در ایالت هایی از جمله ایندیانا، کارولینای شمالی، نیوهمشایر، ایلینوی، پنسیلوانیا، فلوریدا، میسوری، و ویسکانسین به کرسی های بیشتری دست یابند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تقریبا نقش مهمی در تمامی رقابت های کلیدی سنا بازی کرده است، مانند اختلاف دونالد ترامپ با برخی از جمهوری خواهان مانند سناتور کلی آیوت در نیوهمپشایر که آنها را در موضع دفاعی قرار داده است. مشکلات اخیر هیلاری کلینتون، از جمله در موضوع تمرکز بر روی هک حساب ایمیلی اش، که بر روی کاهش آرای دموکرات ها تاثیرگذار بوده است.

در حال حاضر در مجلس سنا، دموکرات ها نیاز به پنج کرسی جمهوری خواه ها دارند تا با 51 کرسی مورد نیاز به اکثریت برسد. اگر امشب در نتیجه انتخابات 50-50 به پایان برسد، معاون رئیس جمهور جدید از حزب اکثریت سنا انتخاب خواهد شد.

کنترل مجلس سنا کلید اولیه موفقیت دولت پیروز انتخابات خواهد بود.

به گزارش میزان به نقل از سی ان ان اگر کلینتون برنده شود و دموکرات ها کنترل مجلس سنا را بدست آورند، جمهوری خواهان می توانند ماه ها برای تایید نامزد باراک اوباما، مریک گارلند در دیوان عالی کشور مقاومت کنند و حرکت سریع اوباما برای تایید وی پیش از ترک ریاست جمهوری را مختل نمایند و اگر ترامپ پیروز شود، مقاومت مجلس سنا و مجلس کنگره در برابر تئوری جمهوری خواهان برای تغییر سریع سیاست های اوباما مشکل خواهند داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین