|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۱۳۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: جوانان ایران اسلامی باید به داشتن کشوری مظهر امنیت افتخار کنند.
 رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: جوانان ایران اسلامی باید به داشتن کشوری مظهر امنیت افتخار کنند.

 سید محمدصادق خرازی که در نشستی با عنوان" تحلیل رخدادهای 13آبان و مسائل روز " به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه آزاد واحد یاسوج سخن می‌گفت، با اشاره به تسخیر سفارت آمریکا افزود: نمی‌توانیم از کنار این واقعه بزرگ بگذریم که بر جنگ، استقلال، حیات و ثبات جمهوری اسلامی تاثیر داشت. اسناد و قرائن نشان می‌دهد که سفارت آمریکا قرارگاه سرکوب و انهدام نظام اسلامی ایران شده بود.

وی بیان کرد: اشغال سفارت آمریکا برای عده‌ای قدرت و برای عده‌ای انزوا و زوال را به همراه داشت. همچنین برای عده‌ای ثبات و برای عده‌ای بی‌ثباتی، حصر و زندان به دنبال داشت. این پدیده و واقعه بزرگ خوشایند یا تلخ در ثبات و حیات نظام اسلامی تاثیرات مهمی داشت.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: مهمترین آرمان جوان امروز پیشرفت، توسعه، آزادی، امنیت، و استقلال است و در چنین مسیری مهمترین واقعه‌ای که رخ داده است بیداری و آگاهی مردم و تصمیماتی بود که مردم در صحنه سیاسی ایران گرفتند.

خرازی تصریح کرد: قدرت‌های جهانی در دوران مدیریت بازرگان و رجایی در پی زوال نظام نوپای ایران اسلامی بودند. همچنین استکبار جهانی از طرق مختلف از جمله حمله به طبس و کودتا به دنبال منهدم کردن چارچوب نظام سیاسی ایران بود.

وی ادامه داد: جوانان ایران اسلامی باید افتخار کنند که کشوری مظهر امنیت دارند و امروز درصد امنیت و ثبات به علت مجاهدت‌های مردم، ایستادگی و مقاومت رزمندگان در دفاع مقدس داشتند و این روزها در کشورهای عراق و سوریه دارند، تضمین شد و کسی نمی‌تواند منکر این واقعیت و حقیقت شود.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان عنوان کرد: شعارهای آسمان‌کوب نمی‌توان داد، از دوران اصلاحات عقلانیت رشد می‌کند و چنین عقلانیتی است که استقلال و امنیت را در وجود انسان بوجود آورد. محال است یک کشور ادعای پیشرفت و توسعه را داشته باشد، اما با مفاهیم آزادی، دموکراسی و مردم‌سالاری بیگانه باشد.

خرازی درباره برجام بیان کرد: دیپلماتی قوی‌تر از رهبر معظم انقلاب در کشور نمی‌شناسم، چراکه زوایای موضوعات مختلف از جمله برجام را دقیق بررسی می‌کنند و برجام زیر نظر ایشان و شورای عالی امنیت ملی کشور بوده است. اشتباه "بَیِن" است اگر کسی بیان کند که برجام مائده آسمانی است و ما چاره‌ای جزء مذاکره و برجام نداشته‌ایم. به برجام انتقاد دارم، اما فرجام نیست باید بگذاریم به نتیجه برسد بعد در موردش اظهار نظر کنیم.

وی تاکید کرد: نرمش قهرمانانه نشان از قدرت و پتانسیل نظام اسلامی است، برجام تمام نشده و شایسته نیست که برجام‌های دیگر مطرح شود. در تاریخ 1000ساله ایران چه موقعی ایران چنین حضور و قلمرویی را در منازعات خاورمیانه داشت؟ ایران اسلامی هم اکنون قدرت مطلقه در منطقه است.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: در شرایطی جمهوری اسلامی مذاکره کرده و برجام را امضاء کرد که هفت قطعنامه بین‌المللی علیه ما وجود داشت، پول کشور ارزشی نداشت، نفت ما را با التماس و با کالاهای بنجل می‌فروختیم، داروهای قاچاق وارد کشور می‌شد، اکثر پروژه‌ها تعطیل و چارچوب کشور قفل شده بود. بی‌انصافی است که ما بر دوره قبل بتازیم، اما زمانی می‌توانیم صحبت کنیم که براساس آمار باشد. مذاکره پروسه است و نیاز به زمان دارد و این زمان تجربه‌ای است که دارد انجام می‌شود.

خرازی ادامه داد: مقام معظم رهبری برای اینکه در کشور دو قطبی به وجود نیاید، تصمیم حکیمانه‌ای برای حضور نیافتن یک فرد در انتخابات ریاست جمهوری گرفتند. هرکس بخواهد رهبری را به نفع خود هزینه کند، به کشور خدمت نکرده است.

وی گفت: به نام دموکراسی و آزادی و حقوق بشر، بی‌رحمانه‌ترین جنایات از سوی قدرت‌های خارجی بر ملت‌های اسلامی تحمیل می‌شود و انسان‌های بی‌گناهی زیادی در کشورهای اسلامی کشته می‌شوند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: باید در کشور طوری عمل نکنیم که قدرت و امنیت کشور زیر سوال برود، هرکس از جریانات سیاسی به گونه‌ای عمل کند که این قدرت و امنیت کشور خدشه‌دار شود به خودمان خیانت کرده‌ایم.

خرازی خاطرنشان کرد: زخمی‌های گروهک‌های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصر در بیمارستان‌های اسرائیل درمان می‌شوند و تیمارکننده جریان تروریست هستند و به عنوان یک اصلاح‌طلب می‌گویم باید دست بسیجیان، رزمندگان و سپاه پاسداران ایران اسلامی را بوسید که این امنیت را در کشور به بار آوردند و امنیت کشور را حفظ کرده‌اند. ما باید قدردان نعمت بسیج و نیروهای امنیتی باشیم.

وی درباره بهاء دادن به جوانان عنوان کرد: هروقت موقع دفاع می‌شود، می‌گویند جوانان اما موقع قدرت که می‌شود نوبت پیران خردمند است؛ در حالیکه پیران و جوانان با هم می‌توانند کشور را توسعه و رشد دهند و زیبنده نیست که یک نفر 30 سال وزیر باشد. حمالی مال جوانان است، اما قدرت مال جوانان نیست.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: در رابطه با بهاء دادن به جوانان دولت یازدهم کاستی‌هایی دارد، در حالیکه می‌توانست بهتر از این عمل کند. دولت تدبیر و امید و آقای روحانی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اشتغال، امنیت، اقتدار و قدرت سیاست داخلی و خارجی، آزادی مطبوعات می‌تواند امار قابل قبولی دهد.

خرازی درباره حمله به سفارتخانه‌های آمریکا، انگلستان و عربستان بیان کرد: ماهیت سفارت آمریکا از انگلستان و عربستان جداست، عربستان مشکوک بود و حمله به سفارت عربستان و انگلستان ضربات بدی هم به نظام وارد کرد، البته رهبر معظم انقلاب با این قضایا مخالفت کردند و با عاملان این حوادث برخورد لازم صورت گرفت.

وی در رابطه بااشغال سفارت آمریکا افزود: نظام اسلامی اینقدر ظرفیت دارد که در مورد تسخیر سفارت آمریکا بحث شود که آیا اگر این کار صورت نمی گرفت جنگ تحمیلی رخ می داد، پولهای ایران بلوکه نمی شد و کودتا نمی کردند.

خرازی تاکید کرد: از اولین روز تا آخرین روزی که نفت در کشور فروخته شده (قریب به یک قرن) 627 میلیارد دلار بوده، اما موقعی که دولت احمدی نژاد سرکار آمد 30 میلیارد دلار پول در خزانه و سپرده‌های خارجی بود و 780 میلیارد دلار محاسبه کردند طی هشت سال نفت فروخته شده است.

وی افزود: طی چند دهه گذشته توسعه و پیشرفت ایران را ببینید و طی هشت سال دولت احمدی‌نژاد ببینید که چه کارهایی شده است، ده‌ها مدیر آقای احمدی‌نژاد به دلیل تصرف در قوانین و در هزینه‌ها در زندان به سر می‌برند تازه رعایت می‌کنند و اعلام نمی‌کنند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: کشور ایران اسلامی دو سرمایه عظیم نیروی انسانی و معادن، نفت و گاز دارد، چرا با سرمایه‌های کشور این کار می‌شود؟ باید شرایط را در کشور فراهم کنیم و راه مبارزه با فساد، فحشا، تبعیض و دوگانگی، شفاف بودن جامعه در پناه آزادی قلم و بیان براساس قانون است و تا زمانی که آزادی قلم و بیان محدود شود، قدرت بیان و کلام از مبارزه با استکبار، استعمار گرفته می شود.

خرازی عنوان کرد: برخی از دوستان اصلاح‌طلب از هر مستبدی مستبدترند. یک کلام در رابطه با یک موضوعی زدم، هزاران تهمت به من زدند که باید روز قیامت پاسخگو باشند. ما باید همدیگر را تحمل کنیم و با تحمل یکدیگر اهانت نباید کرد.

وی خطاب به دانشجویانی که در سالن شعار "مرگ بر فتنه‌گر" و "مرگ بر احمدی نژاد" سر می دادند، گفت: باید مرگ را نثار بیگانگان و دشمنان که نمی‌خواهند پیشرفت، امنیت، توسعه، دین‌داری و فرهنگ‌داری در بین مردم ایران اسلامی قرار بگیرد کنیم، نه نثار خودمان. بیاید بیاموزیم که زشتی‌ها و آلودگی‌ها را تبدیل به موفقیت‌هایی کنیم که آرمان امام خمینی(ره) و شهدای ما بوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین