|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
حافظی درباره تفکیک زباله به صورت غیررسمی در تقی آباد، افزود: بهتر است شهرداری به جای برگزاری همایش های تشریفاتی در برج میلاد، سرکرده های زباله جمع کن های شهر تهران را شناسایی کند و با این افراد جلسه داشته باشد تا موضوع جمع آوری زباله در شهر تهران، ساماندهی و به کهریزک منتقل شود. با این کار، سلامت افرادی که زباله جمع کن هستند نیز تهدید نخواهد شد.
در این جلسه که بررسی بخش‌هایی از بودجه سال آینده شهرداری تهران اختصاص داشت، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران شهرداری با بیان اینکه حیاط خلوت شهرداری تهران بودجه غیرنقد است، گفت: شهرداری به جای برگزاری همایش های تشریفاتی در برج میلاد، سرکرده های زباله جمع کن های شهر تهران را شناسایی کند و با این افراد جلسه ای داشته باشد .

رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران، در بررسی الزامات بودجه سال 96 شهرداری تهران، با بیان اینکه حیاط خلوت شهرداری بخش غیرنقد بودجه است، تاکید کرد: تمام قدرت نظارتی شورا فقط در بخش نقد بودجه است و بخش غیرنقد از حیطه نظارتی شورا خارج است. وی ادامه داد: در سال 93، سهم بودجه غیرنقد شهرداری 51 درصد بود که در سال 94 به 40 درصد کاهش یافت و در سال 95 قرار بود به 35 درصد برسد که با ترفندی از سوی شهرداری و در صحن به 40 درصد رسید. پیشنهاد کمیسیون سلامت برای بودجه غیرنقد سال آتی، 25 درصد است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه در دولت نیز بودجه غیرنقد نداریم، گفت: بودجه غیر نقد صرفا باید برای تهاتر ملک و برای مودیان باشد و نباید شهرداری خارج از این چارچوب از طریق غیر نقد اقدام نماید، چالش اصلی ما بودجه غیرنقد است. وی خطاب به رئیس شورای شهر گفت: اگر واقعا قصد اصلاح دارید، این موضوع را اصلاح کنید.حافظی در تشریح مشکلات زیست محیطی منطقه 18 شهرداری تهران با اشاره به رشد بی رویه قهوه خانه های سنتی در مزارع کشاورزی این منطقه که به صورت غیرمجاز احداث شده اند، اظهار کرد: جانوران موذی و موش ها در تمامی مناطق شهر تهران افزایش یافته و به تهدید جدی برای سلامت شهروندان تبدیل شده است. این معضل با تغییر در مدیریت مجموعه ساماندهی مشاغل تشدید یافته است.

وی ادامه داد: 400 هکتارگودال های شن و ماسه واقع در منطقه 18، بیش از 130 متر عمق دارند و در یک محل، فاصله لبه رودخانه کن با گودال ها به کمتر از 5 متر رسیده که تهدید جدی برای ساکنین منطقه است از این رو باید ایمن سازی دیوارهای این گودال ها تسریع شود.رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره محله امام خمینی(ره) نیز گفت: بازار آهن با مساحت 39 هزار متر مربع با بیش از 9 هزار واحد تجاری در این محدوده مستقر است که حدود 13 هزار متر آن متعلق به شهرداری تهران است. هر روز ساعت 3 بامداد در این بازار، آهن تخلیه می شود که این کار آرامش ساکنان این محله را سلب و مختل کرده است.

حافظی درباره تفکیک زباله به صورت غیررسمی در تقی آباد، افزود: بهتر است شهرداری به جای برگزاری همایش های تشریفاتی در برج میلاد، سرکرده های زباله جمع کن های شهر تهران را شناسایی کند و با این افراد جلسه داشته باشد تا موضوع جمع آوری زباله در شهر تهران، ساماندهی و به کهریزک منتقل شود. با این کار، سلامت افرادی که زباله جمع کن هستند نیز تهدید نخواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه آسفالت سازی متعلق به شهرداری در این منطقه، گفت: یکی از خطوط این کارخانه نیاز به اخذ تاییدیه زیست محیطی از سازمان محیط زیست دارد که باید این کار انجام شود در غیر این صورت از طریق کمیته ماده 20 نسبت به پلمپ این خط اقدام خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه تناسبی میان بودجه مصوب و مشکلات منطقه 18 وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد که در بودجه سال آینده به این موضوع توجه شود.

وی از ذبج غیر رسمی و نگهداری دام در محلات صاحب الزمان، یافت آباد شمالی و جنوبی و نوروز آباد خبر داد و گفت: فعالیت دامداری ها باید از مناطق مسکونی خارج شود.

حافظی با بیان اینکه تعداد کارگران پیمانکاران خدمات شهری شهرداری منطقه با قراردادها تطبیق ندارد، تصریح کرد: شهرداری منطقه می تواند از ظرفیت نظارتی شورایاران در این خصوص بهره مند شود.


حاشیه های جلسه امروز

بررسی الزامات بودجه سال 96 شهرداری تهران در سیصدوچهارمین جلسه شورای شهر تهران در حال بررسی بود که احمد حکیمی‌پور با اشاره به یکی از بندهای این پیشنهاد گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود که شناسایی و بارگذاری املاک دچار حواشی نشود.سخنان حکیمی‌پور که بدین جا رسید، پرویز سروری، رییس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران به شدت از وی انتقاد کرد.

وی خطاب به حکیمی‌پور که نامش به عنوان فردی که اسناد واگذاری املاک در شهرداری تهران را به یک خبرنگار داده و توسط دادستان تهران عنوان شده است، گفت: نفاق‌گری و فتنه‌گری خصلت شماست چراکه دوره اول شورای شهر تهران نیز این کارها را کردید و الان هم می‌خواهید این کارها را انجام دهید.

سروری که بدون میکروفن و با صدای بلند در شورای شهر فریاد می‌زد، توسط برخی از اعضای شورای شهر آرام شد، اما محسن پیرهادی عضو هیات رییسه که نامش در لیست دریافت املاک قرار دارد، در حالی که میکروفنش خاموش بود، خطاب به حکیمی‌پور گفت: صفات دروغگویی و فتنه‌گری مختص شماست.

فضای شورا با حضور چمران و سرخو به حاشیه رفت و در حالی که چمران سعی می‌کرد پیرهادی را آرام کند، محسن سرخو نیز در دفاع از حکیمی‌پور سخنانی داشت. با دخالت چمران و حضور برخی از اعضای شورای شهر، اعضای عصبانی آرام شدند.


سروری: گزارش توکلی اعضای شورای شهر را از تخلف مبرا کرد

پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات پیش از دستور سیصد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهارداشت: بارش باران شب گذشته مشکلات جدی را برای شهروندان ایجاد کرد و از تمامی مسئولان از جمله شهرداری و دولت درخواست می‌شود تا به وظایف خود به درستی عمل کنند تا سیستم شهر را، بارندگی به هم نزند.وی افزود: بنده باید از سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان، شفافیت و عدالت که گزارش خود را درباره واگذاری املاک شهرداری تهران با سخت‌گیری خاصی ارائه کردند تشکر کنم.

وی افزود: این گزارش نشان داد چه دروغ‌های بزرگی تحویل مردم داده‌اند و اعضای مظلوم شورای شهر تهران مبرا از هرگونه سوء استفاده شده‌اند.سروری تأکید کرد: دروغ یک میلیون و 150 هزار متر مربعی زمین تبدیل به 17 هزار متر شد و این مباحث نشان داد چه دروغ‌های برای فروریختن دیوار اعتماد مردم به شورای شهر تهران گفته شده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهرداری تهران تقاضا داریم با تخلفات شکل گرفته به شدت برخورد کند تا هیچکس در جهت سوء استفاده حرکت نکند.

سروری بیان داشت: اساس این گزارش نشان داد که چه دروغ‌های بزرگی نسبت به خادمان مردم در شورای شهر تهران صورت گرفته است.وی بیان داشت: این سازمان مردم نهاد که ریاست آن را احمد توکلی بر عهده دارد به صورت سخت‌گیرانه املاک واگذاری شهرداری تهران را مورد بررسی قرار داد و آنهایی که دروغ گفتند، وفاق دارند و جو را مخدوش کردند باید در پیشگاه خدا و ملت ایران عذرخواهی و توبه کنند که می‌خواستند ضربه بزرگی به اعتماد ملی وارد کنند.

 محمد سالاری: انجام وظایف نظارتی شورا نباید سیاسی کاری تلقی شود

محمد سالاری در سیصد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در واکنش به سخنان پرویز سروری که با اشاره به گزارش شبکه دیده بان شفافیت و عدالت در خصوص واگذاری املاک توسط شهرداری، طرح اولیه موضوع را دروغ  و دسیسه خواند، خطاب به رییس شورا گفت: در جلسه روز سه شنبه گذشته که شهردار تهران در مورد واگذاری ها توضیحاتی را ارائه دادند شما اعلام کردید که در خصوص این موضوع بطور موقت و تا زمان اعلام نظر مراجع قضایی صحبتی نشود و اگر شخصی نظری دارد بصورت کارشناسی ارائه دهد تا جهت بررسی، ارجاع و نتیجه اعلام شود و خود آقای سروری نیز جزو کسانی بودند که همین نظر را داشتند.

وی همچنین با اشاره به سخنان اخیر الیاس نادران  و گزارش سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در موضوع واگذاری های شهرداری تهران توسط احمد توکلی گفت: این اشخاص قطعا در راستای صیانت از اموال عمومی صحبت کرده و گزارش ارائه داده اند و برای ما نیز مورد احترام هستند اما سوال اینجاست جایگاه یک تشکل مردم نهاد در کشور نسبت به شورای شهر تهران چیست؟ مردم تهران ،ما 31 نفر را انتخاب کردند که بر  شهرداری نظارت داشته باشیم،تحقیق و بررسی و تحقیق و تفحص ،شفاف  سازی و کار کارشناسی انجام دهیم و نتیجه را اعلام کنیم.

سالاری ادامه داد:ما از ابتدای مطرح شدن موضوع واگذاری املاک نگفتیم که جرمی صورت گرفته است حتی در فرآیند ارائه طرح تحقیق و تفحص عنوان کردیم که گروهی انتخاب شوند که با خبرگان  حوزه ، این موضوع را مورد بررسی قرار دهند و نتیجه را اعلام نمایند. آیا این دسیسه است؟آیا این نفاق است؟اگر ما اینکار را انجام ندهیم چه کسی باید انجام دهد و نظارت کند مگر دوستان اصولگرا  طرح بررسی ونظارت را تهیه کردند و امضا گرفتند نفاق و دسیسه بود؟اگر ما این اقدامات که وظیفه شوراست را انجام ندهیم، فردا در پاسخ به مردم چه جوابی داریم ؟.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: اکنون  یک اتفاقی در واگذاری املاک شهرداری افتاده و سازمان بازرسی هم که زیر مجموعه جناح خاصی نبوده و از آنجایی که یک نهاد نظارتی می باشد، نظر کارشناسی ارائه کرده است و به هر دلیلی رقم مشخصی برای این واگذاری ها مطرح شده و ما به عنوان نمایندگان شورا در این زمینه باید وظایف نظارتی خود را انجام دهیم و  انجام این  وظایف نظارتی نباید به سیاسی کاری تعبیر شود و بر چسب سیاسی کاری بخوردچون  این به نفع هیچکس نیست.

سالاری افزود: در هیچ زمانی چه زمانی که شهردار تهران اصلاح طلب باشد چه اصولگرا یا  مستقل، انتصاب این عنوان ها از  طرف اعضای به هم درست نیست.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به سخنان نادران در رسانه ملی مبنی بر اینکه در این واگذاری ها جرم اتفاق افتاده است گفت: دادستان تهران بدرستی گفتند کسی پیشگویی نکند و منتظر بمانیم تا نتیجه حاصل شود و من تعجب می کنم که آقای چمران و سروری که در جلسه گذشته اعلام کردند در این موضوع تا حصول نتیجه دیگر حرفی زده نشود چطور امروز خودشان باز در این خصوص صحبت و قضاوت می کنند؟.

 علیرضا دبیر: شورا برای شهردار اهمیتی ندارد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به عدم ارسال گزارش شهرداری به شورا و غیبت نماینده شهردار در جلسه امروز گفت: گویا شورا برای شهردار هیچ اهمیتی ندارد. علیرضا دبیر با انتقاد از عدم ارسال گزارش 6 ماهه شهرداری به شورا گفت: مد شده ما یک تذکر بدهیم و بعد از یک سال بگوییم ما قبلا هم تذکر داده ایم.وی افزود: من باز هم می گویم که شهرداری گزارش 6 ماهه را به ما ارائه کند. شهردار و معاونانش امروز هم غایب هستند گویا برایشان شورا اهمیتی ندارد.عضو شورای شهر ادامه داد: ما گزارش 6 ماهه را خواستیم اکنون برج 8 است و ارائه نشده است.وی افزود: حالا برای ما یک نامه آورده اند و می گویند این گزارش 6 ماهه است.دبیر یاداور شد: اعضای شورا از من گزارش 6 ماهه را می خواهند اما دست من خالی است. هر بار داد میزنیم که شهرداری گزارش دهد اما اتفاقی نمیفتد.

وی با اشاره به تذکر وزارت کشور در مورد تفریغ بودجه گفت: در این خصوص هم وزارت کشور نامه نوشت که چرا گزارش ارسال نشده است، ما باید به نهادهای بالادستی گزارش دهیم. گویا برای شهرداری این مسایل اهمیتی ندارد.

 چمران گزارش قالیباف را به اعضای شورا برساند

همچنین عضو شورای شهر تهران در خصوص گزارش شهردار تهران پیرامون موضوع واگذاری املاک شهرداری گفت: آقای رئیس گزارش شهر را در اختیار اعضا بگذارید.

 احمد حکیمی پور در تذکری در سیصد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران گفت: از رئیس شورای می‌خواهیم گزارش شهردار که هفته پیش در شورا ارائه داد را در اختیار اعضای شورا قرار دهد.

عضو شورای شهر تهران در ادمه گفت: در گزارش تفریغ بودجه نیز دیدیم که اشتباه تیتر زدند شورا گزارش تفریغ را تصویب کرده است در حالی که ما نگرانی در این خصوص داشتیم و مقرر به اصلاح کردیم.

وی در ادامه به پروژه دلگشا و مشکلات آن برای کاخ گلستان اشاره کرد و گفت: این پروژه متوقف شده اما موضوع ارتفاع، همچنان کاخ گلستان را تهدید می کند. اگر این موضوع اصلاح نشود، یونسکو این اثر که تنها اثر ثبت جهانی تهران است را از لیست خارج می‌کند.

 بارندگی دیشب زندگی مردم را مختل کرد

در ادامه این جلسه عضو شورای شهر تهران با انتقاد از عملکر شهرداری تهران در بارندگی شب گذشته پایتخت، گفت: آبگرفتگی‎ها موجب شد تا مسیر 500 متری یک ساعت‌ونیم طول بکشد. اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران در تذکرات پیش از دستور سیصد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران به موضوع بارندگی شب گذشته در پایتخت اشاره کرد و گفت: این بارندگی همراه با خرابی مترو و آبگرفتگی معابر موجب شد تا زندگی مردم مختل شود.وی گفت: متاسفانه شب گذشته مردم یک ساعت و نیم در ترافیک فاصله 500 متری میدان ازادی تا پل فرودگاه ماندند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداران مناطق معابر و نقاط مستعد آبگرفتگی را می شناسند بهتر است نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام کنند.وی از رانندگان تاکسی نیز خواست تا هنگام بارندگیدر معابر حضور داشته و به مردم خدمت رسانی کنند.

شاکری اما در تذکری دیگر به اجحاف در حق زائران اربعین اشاره کرد و گفت: بلیت اتوبوس و هواپیما گران شده، بیمه 50 هزار تومانی می‌گیرند و پارکینگ‌ها هم گران شده است. مشخص نبود اگر شهرداری نبود چه اتفاقی میفتاد. وی افزود: به دولت تذکر می دهم که باید تسهیل کننده باشد تا زائران با خیالی آسوده به سفر بروند.

 

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین